ကာမီကာေဇ -သို႔မဟုတ္- အသက္ထက္ တိုင္းျပည္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးၾကသူမ်ား
ကာမီကာေဇ ေခၚ ဂ်ပန္ ေလသူရဲ တို႔ရဲ႕ အေသခံ တိုက္ခိုက္မႈ့မ်ားကို ဒုတိယ ကမာၻစစ္ႀကီး ၏ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ၌ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရၿပီး ဒုတိယကမာၻစစ္ ရဲ႕ မွတ္တိုင္တစ္ခုလည္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကာမီကာေဇ ဟာ ဂ်ပန္ျပည္မႀကီးဆီကို ဦးတည္ လာေနတဲ့ ေခတ္မွီၿပီး အင္အားေတာင့္တင္းလွတဲ့ တပ္ေတာ္ႀကီး ကို ရပ္တန္႔ဖို႔ အတြက္ ေနာက္ဆံုးေဆးတစ္ခြက္ျဖစ္ပါတယ္။
ကာမီကာေဇ တိုက္ခိုက္နည္း ဗ်ဴဟာကို ၁၉၄၄ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၁၉ တြင္ ဒုတိယ ေရတပ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး အိုနီ႐ွီ က စတင္ မိတ္ဆက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အိုနီ႐ွီ ဟာ ဖိလစ္ပိုင္ စစ္ေျမျပင္တြင္ အေမရိကန္ ေရတပ္ေတာ္ႀကီးကို တိုက္ခိုက္ရန္ တာဝန္ယူ ခဲ့ရၿပီး သူ႔လက္ေအာက္တြင္ ေလယာဥ္ ၁၀၀ ခန္႔သာ႐ွိသည့္ အတြက္ ထိုေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ သမာ႐ိုးက် တိုက္ခိုက္လ်င္ အေမရိကန္ ေရတပ္သေဘၤာမ်ားကို ေဆးပြန္းေအာင္ေတာင္ လုပ္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။
ထို႔အတြက္ အိုနီ႐ွိ မွာ အၾကံထုတ္လ်က္႐ွိရာ လမ္းၫႊန္ စနစ္သံုး ဗံုးမ်ားဟာ သာမန္ ဗံုးမ်ားထက္ ပစ္မွတ္ ကို ပို၍ ထိမွန္ေအာင္ ပစ္ခတ္ႏိုင္သည္ကို ေတြးမိလ်က္ ၁၉၄၃ ခုႏွစ္ကတည္းက ဂ်ာမန္ တို႔ အသံုးျပဳေနတဲ့ ေရဒီယို ထိန္းခ်ဳပ္စနစ္သံုး ' Fritz X ' ဒံုးမ်ား ဂ်ပန္တြင္ ႐ွိရင္ ေကာင္းမွာပဲဟု ေတြးေနမိပါတယ္။
ထို႔အတြက္ အိုနီ႐ွိ မွာ အၾကံထုတ္လ်က္႐ွိရာ လမ္းၫႊန္ စနစ္သံုး ဗံုးမ်ားဟာ သာမန္ ဗံုးမ်ားထက္ ပစ္မွတ္ ကို ပို၍ ထိမွန္ေအာင္ ပစ္ခတ္ႏိုင္သည္ကို ေတြးမိလ်က္ ၁၉၄၃ ခုႏွစ္ကတည္းက ဂ်ာမန္ တို႔ အသံုးျပဳေနတဲ့ ေရဒီယို ထိန္းခ်ဳပ္စနစ္သံုး ' Fritz X ' ဒံုးမ်ား ဂ်ပန္တြင္ ႐ွိရင္ ေကာင္းမွာပဲဟု ေတြးေနမိပါတယ္။
အိုနီ႐ွီ အၾကံတစ္ခု ရလိုက္ပါတယ္။ ဗံုးေတြကို ၾကဲမခ်ပဲ ေလယာဥ္ပါ ထိုးစိုက္ ခ်လိုက္လ်င္ ပို၍ တိက်စြာ ဖ်က္ဆီးႏိုင္မွာျဖစ္ၿပီး ထိခိုက္မႈ့လည္း ႏွစ္ဆျဖစ္မွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ထို႔ေနာက္ ေလသူရဲမ်ားကို အစည္း အေဝးေခၚၿပီး ဘူ႐ွီဒို စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ ေတာ္ကီခ်ဳပ္ ၿပီးေနာက္မွာေတာ့ မိမိသေဘာ အေလ်ာက္ အေသခံတိုက္ခိုက္မည့္ ပိုင္းေလာ့ေျမာက္မ်ားစြာကို ရ႐ွိလာခဲ့ပါတယ္။
အေသခံ တပ္ဖြဲ႔မ်ားတြင္ ဝါရင့္ တိုက္ေလယာဥ္မႉးမွသည္ ေလသူရဲေလာင္းမ်ား အထိ ပါဝင္ၿပီး အထူး တိုက္ ခိုက္ေရး အုပ္ခြဲမ်ား ဖြဲ႔စည္းခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔၏ ေဆာင္ပုဒ္မွာ '' လူတစ္ေယာက္ သေဘၤာတစ္စီး '' ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။
အေသခံ တပ္ဖြဲ႔မ်ားတြင္ ဝါရင့္ တိုက္ေလယာဥ္မႉးမွသည္ ေလသူရဲေလာင္းမ်ား အထိ ပါဝင္ၿပီး အထူး တိုက္ ခိုက္ေရး အုပ္ခြဲမ်ား ဖြဲ႔စည္းခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔၏ ေဆာင္ပုဒ္မွာ '' လူတစ္ေယာက္ သေဘၤာတစ္စီး '' ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။
ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကာမီကာေဇ နည္းဗ်ဴဟာမ်ားကို မြမ္းမံ ခဲ့ၿပီး ရန္သူ႔ေရတပ္ အလယ္ပိုင္း အထူး သျဖင့္ ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာမ်ားဆီသို႔ ထိုးေဖာက္ရန္ သမာ႐ိုးက် တိုက္ေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ ေရာေႏွာေစလႊတ္ခဲ့ပါတယ္။
အိုကီနာဝါ တိုက္ပြဲ တြင္ ကာမီကာေဇ ေလယာဥ္ ၃၅၅ စီးႏွင့္ သာမန္ ေလယာဥ္ ၃၄၁ စီး အသံုးျပဳ၍ ၁၀ သုတ္ ခြဲ၍ တိုက္ခိုက္ခဲ့ပါတယ္ ။ ထိုတိုက္ပြဲမွာ ကာမီကာေဇ ေလယာဥ္ အမ်ားဆံုး အသံုးျပဳေသာ တိုက္ပြဲျဖစ္ၿပီး အေမရိကန္ စစ္သေဘၤာ ၆ စီး နစ္ျမဳပ္ကာ ၁၀ စီး ပ်က္စီးခဲ့ပါတယ္။
အေသခံ တိုက္ခိုက္ရန္အတြက္ ေလယာဥ္ အသစ္မ်ား ကုန္သြားေသာ အခါတြင္ ေလ့က်င့္ေရးေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ အေတာင္ႏွစ္ထပ္ ေလယာဥ္မ်ား စသည့္ ေလယာဥ္ေဟာင္းမ်ား ကိုပါ အသံုးျပဳခဲ့ၾကပါတယ္။
Okha အမ်ိဳးအစား ဒံုးပ်ံ အင္ဂ်င္သံုး အေသခံ ေလယာဥ္ကိုလည္း ထုတ္လုပ္ အသံုးျပဳခဲ့ပါတယ္ ။ စစ္ပြဲ မၿပီးခင္အထိ ကာမီကာေဇ ၅၀၀၀ ခန္႔ တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကၿပီး ၁၄ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ပစ္မွတ္ကို ေရာက္႐ွိခဲ့ကာ ထို အေၾကာင္း ကပင္ ဂ်ပန္ေလတပ္ ကို ျပဳတ္ျပဳတ္ျပန္းေစခဲ့ပါတယ္။
ေမာ္ေတာ္ ကာမီကာေဇ၊ ေရငုပ္ ကာမီကာေဇ တို႔အျပင္ ေလယာဥ္ေပၚမွ ၾကဲခ်ရသည့္ ေပါင္ ၅၀၀ ဗံုးမ်ားကို ေက်ာက္ခဲႏွင့္ ထုသည့္ ကာမီကာေဇ စသျဖင့္ အေသခံ တိုက္နည္း ေပါင္းစံုျဖင့္ ဂ်ပန္တို ႔တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကေပ မယ့္ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ စစ္ပြဲ ႐ွံုးနိမ့္ခဲ့ပါတယ္။ ။
Okha အမ်ိဳးအစား ဒံုးပ်ံ အင္ဂ်င္သံုး အေသခံ ေလယာဥ္ကိုလည္း ထုတ္လုပ္ အသံုးျပဳခဲ့ပါတယ္ ။ စစ္ပြဲ မၿပီးခင္အထိ ကာမီကာေဇ ၅၀၀၀ ခန္႔ တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကၿပီး ၁၄ ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ပစ္မွတ္ကို ေရာက္႐ွိခဲ့ကာ ထို အေၾကာင္း ကပင္ ဂ်ပန္ေလတပ္ ကို ျပဳတ္ျပဳတ္ျပန္းေစခဲ့ပါတယ္။
ေမာ္ေတာ္ ကာမီကာေဇ၊ ေရငုပ္ ကာမီကာေဇ တို႔အျပင္ ေလယာဥ္ေပၚမွ ၾကဲခ်ရသည့္ ေပါင္ ၅၀၀ ဗံုးမ်ားကို ေက်ာက္ခဲႏွင့္ ထုသည့္ ကာမီကာေဇ စသျဖင့္ အေသခံ တိုက္နည္း ေပါင္းစံုျဖင့္ ဂ်ပန္တို ႔တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကေပ မယ့္ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ စစ္ပြဲ ႐ွံုးနိမ့္ခဲ့ပါတယ္။ ။
Respectively
Comments
Post a Comment