မေမ့နဲ႔



အက်ိဳးေပးဖို. ကံေတြ အဆင့္ဆင့္ ရွိတယ္။
ဂရုကံ--- ၾကီးေလးတဲ့ ကံ။
ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးမွာ ရွိတယ္။

အာစိဏၰကံ--- ေန.တိုင္းျပဳတဲ့ ကံ။
ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးမွာ ရွိတယ္။

က႗တၱာကံ--- တစ္ခါတစ္ရံ ျပဳတဲ့ ကံ။

အာသႏ႖ကံ---စုတိျပတ္ေၾကြ ေသခါနီးမွာ ကပ္ျပီးျဖစ္တဲ့ ကံ။ အဲဒီ ကံျပီးရင္ စုတိ စိတ္ပဲ။
အဲဒီကံက ဟိုဖက္ ပ႗ိသေႏၶ အက်ိဳးေပးေတာ့တာပဲ။ ကံ တစ္ခုဟာ ပ႗ိသေႏၶ အက်ိဳးတစ္ခုေပးတယ္။
ေနာက္ ဟိုဘက္မွာ ပဝတၱိအက်ိဳး ဆိုတာကေတာ့ ထပ္ခါ ထပ္ခါ ေပးတတ္တယ္။

အာသႏ႖ကံ ကို ဘာနဲ.ဥပမာ ေပးထားသလဲ ဆိုေတာ့---ႏြားျခံထဲကို ႏြားေတြ ေမာင္းသြင္းတဲ့ အခါ အားေကာင္းေမာင္းသန္တဲ့ ႏြားေတြက ေနရာေကာင္း လိုခ်င္လို. ျခံထဲကို အရင္ေရာက္ေအာင္ တိုးေဝွ.ျပီးေတာ့
 ေျပးဝင္ၾကေတာ့ အားနည္းတဲ့ႏြားေတြ၊ ႏြားအိုၾကီးေတြ ပိန္ေျခာက္ေနတဲ့ ႏြားေတြက မတိုးႏိူင္ မေဝွ.ႏိူင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ႏြားျခံထဲကို ေနာက္မွဝင္ရတယ္။

အဲဒီ ပိန္ေျခာက္ေနတဲ့ ႏြားေတြ အားနည္းေနတဲ့ ႏြားေတြက ရႊံ.ဗြက္ ထဲမွာ ႏြားျခံ ရဲ. အေပါက္ဝနားမွာ ကပ္
 ၿပီးေတာ့ အိပ္ရတယ္။

မနက္မိုးလင္းလို. ျခံတံခါးဖြင့္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ႏြားပ်ိဳ ႏြားသန္ေတြက အရင္ထြက္လို.မရဘူး။ အေပါက္ဝနားမွာ တံခါးနားမွာ ကပ္ျပီး အိပ္ေနတဲ့ ပိန္ေျခာက္ေနတဲ့ ႏြားေတြ အားနည္းေနတဲ့ ႏြားေတြက အရင္ထြက္ရ
တယ္။

ဥပေမယ်က ဘာလဲ ဆိုေတာ့ - မိမိတို. အသက္ရွင္ေနစဥ္ သန္မာ ထြားၾကိဳင္းစဥ္က ျပဳခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ကံ  ေတြ အမ်ားၾကီးရွိေသာ္လည္း ၊ မိမိတို. မဂ္ဉာဏ္ ဖိုလ္ဉာဏ္ မရေသးဘူး ဆိုရင္ စုတိျပတ္ေၾကြ ေသခါနီးမွာ ကပ္ျပီးေတာ့ ႏွလံုးသြင္းမွား သြားလို.ရွိရင္ အဲဒီ ႏွလံုးသြင္း မွားမႈေၾကာင့္ အကုသိုလ္ ျဖစ္ျပီး အပါယ္ေလးပါး က်သြားႏိူင္တယ္။

ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြဟာ ပစၥည္း ခ်မ္းသာသည္ျဖစ္ေစ ၊ပစၥည္း ဆင္းရဲသည္ျဖစ္ေစ ၊ မလွဴဖူးတဲ့ သူ မရွိသ  ေလာက္ပဲ။ သဒၶါတရားေတြ ရွိၾကတယ္။ လွဴၾက တန္းၾကတယ္။

တစ္ဘက္က ကိေလသာေတြ မကင္းေသးလို. အိုးနဲ. အိမ္နဲ.ေနေသာ္လည္း ကုသိုလ္ေတြ လုပ္ၾကတယ္။ ကုသိုလ္ေတြ လုပ္ၾကေသာ္လည္း စုတိျပတ္ေၾကြေသတဲ့အခါမွာ အပါယ္ကို ေရာက္သြားတတ္တယ္။
အဲဒါႏွလံုးသြင္းမွားလို.---။

စုတိျပတ္ေၾကြေသတဲ့အခါမွာ အခ်ိဳ.ေတြဟာ ျပိတၱာ ဘံုဘဝကို ေရာက္ၾကရတယ္။ ဘာျဖစ္လို.လဲဆိုေတာ့
 ခင္မင္ စြဲလမ္းတဲ့ စိတ္နဲ. ေသၾကတာ မ်ားတယ္။ အခင္အမင္ မဝၾကဘူး။ ခင္ရင္းမင္ရင္းနဲ. ေသၾကရတယ္။
ဒါကေတာ့ သဘာဝပါပဲ။ သားေတြ သမီးေတြ ဇနီးေတြ ခင္ပြန္းေတြ အခ်င္းခ်င္း ခင္ၾကမင္ၾကမွာပဲ။

ဒီလို ခင္မင္စြဲလမ္းတဲ့ စိတ္နဲ. ေသၾကေတာ့ ျပိတၱာ ဘံုဘဝ ေရာက္တာ မ်ားတယ္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ အက်ိဳးေပးဖို.ေစာင့္ေနပါလ်က္နဲ. အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာဘူး ျဖစ္သြားတယ္။
အဲဒါႏွ လံုးသြင္းမွားလို.---။

မိမိတို. ျပဳထားတဲ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြဟာ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္ကို အသာေလးေရာက္ႏိူင္တယ္ ။ 
ဘာျဖစ္လို.လဲဆိုေတာ့ ဓမၼပဒ တို.၊ ၅၅၀ ဇာတ္ေတာ္တို.မွာ နတ္သား နတ္သမီးေတြဟာ သခြားသီးကေလးတစ္လံုး၊ တည္သီးေလး တစ္လံုးလွဴလို. တမာရြက္ကေလး လက္တစ္ဆုပ္ လွဴလို. နတ္ျပည္ေရာက္ၾက
တယ္။

ျမတ္စြာဘုရား အေလာင္းေတာ္ဟာ ေစာင္းဆရာၾကီး ၿဖစ္စဥ္တုန္းက နတ္ျပည္ကို လူ.ဘဝနဲ.ပဲ ေရာက္သြားတယ္။ ေစာင္းအတတ္ ပညာနဲ. နတ္ျပည္မွာ သြားေဖ်ာ္ေျဖရတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ေစာင္းဆရာၾကီးက ေဖ်ာ္ေျဖခ ကို နတ္ျပည္ေရာက္ရတဲ့ ကုသိုလ္ကို သိခ်င္ေၾကာင္း ေတာင္းဆိုပါတယ္။

ကုသိုလ္နည္းတဲ့ နတ္သား နတ္သမီးေတြက သိပ္မေျပာခ်င္ၾကဘူး။ ၾကံဆစ္ပိုင္းေလး လွဴလို. ဟင္းရြက္ကေလး လွဴလို. သစ္သီးကေလး လွဴလို. နတ္ျပည္ေရာက္ေနတာ အမ်ားၾကီးပဲ။ အဲဒီေလာက္ ကုသိုလ္ေလးေတြေတာင္ နတ္ျပည္ကို ေရာက္ႏိူင္တယ္။

အၾကီးအက်ယ္လွဴျပီးေတာ့ နတ္ျပည္ကို ဘာေၾကာင့္မေရာက္ၾကသလဲ၊ ဘာျဖစ္လို. အပါယ္ေရာက္ၾကသလဲ ဆိုေတာ့--- အဲဒါ စုတိျပတ္ေၾကြ ေသခါနီးမွာ ကပ္ျပီးေတာ့ ႏွလံုးသြင္း မွားတာေၾကာင့္ ျဖစ္တာ မ်ားတယ္။


ဘာျဖစ္လို. ႏွလံုးသြင္း မွားသလဲ ဆိုေတာ့ မိမိတို. သြားႏိူင္ လာႏိူင္ စားႏိူင္ ေသာက္ႏိူင္ သန္မာထြားၾကိဳင္းတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာဝနာ အလုပ္ေတြ အားထုတ္မႈ နည္းၾကတယ္။ စိတ္အလုပ္ ေတြ အားထုတ္မႈ နည္းၾက
တယ္။ လွဴစရာရွိရင္ လွဴလိုက္တာပဲ။ ကုသိုလ္လုပ္စရာရွိရင္ လုပ္လိုက္တာပဲ။

ဒါေပမယ့္ ဘာဝနာ အလုပ္က်ေတာ့ ပစ္ထားၾကတယ္။ ဒိ႒ိ မျဖဳတ္တတ္၊ ဒိ႒ိျဖဳတ္တရားကိုလည္း အနာ
နည္းတယ္။ ဒိ႒ိ ကို ဉာတပရိညာ နဲ.လဲ မျဖဳတ္တတ္၊ တီရဏပရိညာနဲ.လဲ မျဖဳတ္တတ္ဘူး။

ဒိ႒ိျပဳတ္မယ့္ တရားလည္း နာရမယ္။ ပ႗ိစၥသမုပၸါဒ္စက္ဝိုင္း တရားလဲ နာရမယ္။ ေယာဂီ သူေတာ္ေကာင္းေတြ ဆိုတာ ဂိုဏ္း မစြဲရဘူး။ ဘုရားေဟာတဲ့ တရား အကုန္နာရမယ္။ နာလဲနာရမယ္။ အားလည္း ထုတ္ရမယ္။ ဒိ႒ိျပဳတ္ တရားေတြ နာထားျပီး အားထုတ္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ဒိ႒ိ က်က်နန ျဖဳတ္တတ္တယ္။

ျမင္တဲ့ ၾကားတဲ့ ေနရာမွာ အဆင္းေတြ အသံေတြက ရုပ္တရားေတြပဲ၊ ျမင္သိစိတ္ ၾကားသိစိတ္ ေတြက နာမ္တရားေတြပဲ။

ခႏၶာကိုယ္ၾကီးက ရုပ္တရားပဲ။
သိသိေနတာက နာမ္တရားပဲ။
အဲဒီေလာက္ေတာ့ သိထားရမယ္။
ဒါထက္ပိုျပီးသိရင္ ပိုေကာင္းတာေပါ့။

ဒိ႒ိျပဳတ္ တရားေတြကိုလဲ နာမထားမိဘူး။ တစ္ၿခားေသာ သစၥာတရားေတြကိုလဲ ထပ္ကာ ထပ္ကာ မေလ့လာထားတဲ့ အခါမွာ ႏွလံုးသြင္း မွားတာမ်ားတယ္။ ငါပဲ သူပဲ ငါ့သားပဲ ငါ့သမီးပဲ ငါခင္ရမွာေပါ့ ၊ ငါမရွိရင္ 
ခက္ေတာ့မွာပဲ ဆိုေတာ့ ႏွလံုးသြင္း မွားသြားတယ္။

ဒီလမ္းက လူတိုင္းေလွ်ာက္ရမယ့္လမ္း ဆိုေတာ့ ေရွာင္လို.မရဘူး။ ဘယ္သူမွေရွာင္လို.မရဘူး။ ေဟာတဲ့ သူေရာ နာတဲ့ သူေရာ အကုန္လံုး သြားၾကရမယ္။ အဲဒီ သြားရမယ့္ လမ္းကို ခုကတည္းက ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားရမယ္။ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈေတြလည္းလုပ္ရမယ္။ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈနဲ.တင္ မျပီးဘူး။ တရားပြဲေတြက်င္းပ ရမယ္။

အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ သံဃာ့ ဒါနေတြ ျပဳရမယ္။ ဒါေတြဟာ အကိ်ဳးမ်ားတဲ့ ကုသိုလ္ေတြ ။ သာသနာတြင္း ကုသိုလ္ ေတြဟာ အင္မတန္ အဖိုးတန္တာပဲ။ ဒါတင္မက ဉာဏ္ပညာ ဆည္းပူးျခင္း အလုပ္ကိုလည္း လုပ္ရမယ္။

ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ၿပဳတာကို ပုညသမၸာဒ ။ 
ဉာဏ္ပညာ ဆည္းပူးတာကို ဉာဏသမၸာဒ လို.ေခၚတယ္။

ပုညသမၸာဒ နဲ.ဉာဏသမၸာဒ ဟာ စရဏ နဲ. ဝိဇၨာ ပဲ။ 
ပုညသမၸာဒက ဒါန သီလ သမထ နဲ.ဆိုင္တယ္။
ဉာဏသမၸာဒက ဝိပႆနာ နဲ.ဆိုင္တယ္။
ပုညသမၸာဒက သုဂတိကို ေရာက္ေစတယ္။
ဉာဏသမၸာဒက နိဗၺာန္ကို ေရာက္ေစတယ္။
ပုညသမၸာဒျဖစ္ဖို. ေမတၱာ ကရုဏာ ပြားရမယ္။
ဉာဏသမၸာဒျဖစ္ဖို.အတြက္ သစၥာ တရားေတြ မ်ားမ်ားနာျပီး သစၥာ ဆိုက္ေအာင္ အားထုတ္ရမယ္။ 
ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးကို အားထုတ္ရမယ္။ဆည္းပူးရမယ္။

ျမတ္စြာဘုရားဟာ ဒုလႅဘတရား ငါးပါးကို ေန.တိုင္းေဟာတယ္။ အေရးၾကီးလြန္းလို.ေပါ့။
(၁) ဘုရားပြင့္ဖို. ခဲယဥ္းတယ္။ (သာသနာၾကီးနဲ. ေတြ.ဖို. ခဲယဥ္းတယ္ေပါ့)
(၂) လူျဖစ္ဖို. ခဲယဥ္းတယ္။ (လူဆိုတာကလဲ တစ္ကယ္ သမၼာဒိ႒ိ အယူရွိတဲ့လူ ၿဖစ္ရမယ္)
(၃) သဒၶါတရား ရွိဖို. ခဲယဥ္းတယ္။ (ရတနာသံုးတန္ ကံ ကံရဲ. အက်ိဳးကို ယံုၾကည္တဲ့ သဒၶါတရား ရွိဖို.
လိုတယ္)
(၄) ရွင္ရဟန္း ျဖစ္ဖို. ခဲယဥ္းတယ္။ (တရားအားထုတ္တဲ့ ေယာဂီျဖစ္ဖို. ခဲယဥ္းတယ္)
(၅) သူေတာ္ေကာင္း တရားေတြ နာၾကားရဖို. ခဲယဥ္းတယ္။

အခုအခ်ိန္မွာ ဘုရား သာသနာနဲ.လဲ ၾကံဳ၊ ဘုရားေဟာခဲ့တဲ့ တရားေတြလဲ နာရ၊ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားကို ဖူးရသကဲ့သို. သံဃာေတာ္ေတြ ကိုလဲ ဖူးရတယ္။ အင္မတန္ အဖိုးတန္တဲ့ အခ်ိန္ပါ။

ဒါေၾကာင့္ ခုလို အခ်ိန္ေကာင္းမွာ ကိုယ္က ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ကို မွတ္ႏိူင္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ။
မမွတ္ႏိူင္တဲ့ အခ်ိန္ ဆင္ျခင္ပါ။

ပစၥဳပၸန္ တည့္တည့္ မွတ္ႏိူင္တဲ့ အခါမွာ သြားတာ လာတာ ေနတာ ထိုင္တာ စားတာ ေသာက္တာေတြမွာ
 ေမတၱာပို.ပါ။ ေမတၱာ မပို.ႏိူင္ရင္ အရဟံ -ဗုေဒၶါ နဲ.ပြားမ်ားပါ။ ပြားဖို.လြယ္တာကို မပြားလို.ခက္ေနတယ္ ။

ထမင္းစားတဲ့ အခါ အရဟံ - ဗုေဒၶါ ပြားစားတဲ့ သူဟာ ထမင္း ဝသလို ကုသိုလ္ လည္းရတယ္ေပါ့။
ဝိပႆနာ အားထုတ္တဲ့ အခါမွာေတာ့ စားရင္ စားတယ္၊ ယူရင္ ယူတယ္ ၊ဝါးရင္ ဝါးတယ္၊ မ်ိဳရင္ မ်ိဳတယ္လို. ရႈမွတ္ျပီး စားရတယ္။

အဲဒါ ဝိပႆနာ ပညာ ဝိပႆနာ ကုသိုလ္ ေပါ့ဗ်ာ။

ကိုယ္က ဝိပႆနာ မလုပ္ႏိူင္ဘူး ဆိုရင္ ထမင္း စားတဲ့အခါ အရဟံ ဗုေဒၶါ ၊ အရဟံ ဗုေဒၶါ နဲ. ဆင္ျခင္ျပီးစားရင္ ထမင္းလဲဝတယ္၊ ကုသိုလ္ေရာ မရဘူးလား။ ေဘးအႏၱရာယ္လဲ မကင္းဘူးလား၊ ဒီလိုလြယ္တဲ့ အလုပ္ေလးကို မလုပ္ၾကဘူး။

မလုပ္ၾကတဲ့ အခါက်ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ. တရားေတာ္ေတြဟာ ေကာင္းေတာ့ေကာင္းပါရဲ. ၊ တို.မလုပ္ႏိူင္ဘူး ျဖစ္ေနၾကတယ္။ အမွန္က လုပ္ႏိူင္လ်က္သားနဲ. ပ်င္းလို. မလုပ္ၾကတာ။

ေရေသာက္လဲပဲ အရဟံ-ဗုေဒၶါ နဲ.ေသာက္ရင္ ေရလဲဝတယ္။ ကုသိုလ္လဲ ရတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက ထင္းေခြ ေရခပ္ မွ အစ အားလံုး သတိရွိဖို. မေမ့ၾကဖို. ညႊန္ၾကားထားတာပဲ ။ 
၁၇၉၂  ၾကိမ္ေတာင္ မွာၾကားခဲ့တယ္။
မေမ.နဲ.-မေမ့နဲ.-မေမ့နဲ.။

ကၽြန္ေတာ္တို. အားလံုး မေမ့ၾကဖို. ျမစိမ္းေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး အရွင္ဇာေနယ် ၏ အေနတတ္၍ အေသျမတ္ရန္ နည္းလမ္း တရားေတာ္ စာအုပ္မွ ထုတ္ႏႈတ္မွ်ေဝပါသည္။

ဆႏၵမြန္ျဖင့္
nyansoe. Blogspot.com မွ ကူးယူ ဓမၼဒါနျပဳပါသည္။


Comments

Popular posts from this blog

ရာသီဖြား အေဟာ - မဟာဘုတ္ ေဗဒင္ပညာ

စားေကာင္းသေလာက္ အခန္႔မသင့္ရင္ အသက္ကိုပါ ႏွုတ္ယူႏုိင္တ့ဲ တည္သီး

လူအမ်ား သိၾကသည့္ ခုႏွစ္စဥ္ၾကယ္

ကမ္းေဇာ္ဆီ ႏွင့္ ကင္ဆာ ေရာဂါ

အဘဆရာၾကီး မင္းသိခၤ ေၿပာျပတဲ့ ဂဏန္းေဗဒင္

ဒီလို နိမိတ္ေတြ ျမင္ရင္ မေကာင္းဘူး

အရြယ္တင္ ႏုပ်ိဳ ခ်င္ပါသလား ? ေဆးေျခာက္ရွဴပါ

သီတင္းက်ြတ္ လၿပည္႔ . အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ေန႔

တဏွာစိတ္ေတြ ထိန္းလို႔ မရေအာင္ျဖစ္ေနတဲ့ အပ်ိဳေဖာ္၀င္စ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္

ေရႊစာရံဘုရား ဒါယိကာမ ေစာမြန္လွရဲ႕ဘဝ ဇာတ္ေၾကာင္း

 
365myanmar.com - Myanmar Online Shopping Mall