ၿမန္မာ့ သမိုင္း



ၿမန္မာ့ သမိုင္း ကို သက္ႀကီး စကား သက္ငယ္ၾကား မဟုတ္တဲ့၊ သဘာဝ ယုတၱိ မတန္ တာေတြ ပံုျပင္ သက္ သက္ ေျပာခဲ့တာေတြကို ျဖဳတ္ပစ္ သင့္ေပမဲ့ မျဖဳတ္ ခဲ့တဲ့၊ ျဖည့္သင့္ တာေတြကိုလည္း မျဖည့္ခဲ့တဲ့၊ ပံုျ ပင္ နဲ႔ သမိုင္း နဲ႔ ခြဲမရေအာင္ တြဲေနတဲ့ သမိုင္း ပံုျပင္ေတြ ထားတဲ့ "ျမန္မာ အႀကိဳသမိုင္း" အေၾကာင္းကို ရသေလာက္ စုစည္း တင္ျပလိုက္တာ ျဖစ္ပါ တယ္။ 

ဒါေတြ အျပင္ ေရွးႏွစ္ သန္းေပါင္း မ်ားစြာက ျမန္မာ့ ေျမေပၚမွာ ရွင္သန္ ေနထိုင္ခဲ့ၾက တဲ့ သတၱဝါေတြ နဲ႔ ေရေျမေတာေတာင္ အေနအထားန႔ဲ ပတ္သက္တဲ့ အသစ္ေတြ႕ရိွခ်က္ေတြ ကိုလည္း စုစည္းေပးထားပါတယ္။ရွမ္းကုန္းျပင္ျမင့္ အေနာက္ ကန္းေလွ်ာက ပဒတ္လိုဏ္ (ျပဒါးလင္း) အမွတ္ (၁) မွာ နံရံေဆးေရး ရွိ တယ္။ အဲဒီ အ႐ုပ္ေတြဟာ အရင္ အႏွစ္ ၂၀,ဝ၀ဝ က ၁၀,ဝ၀ဝ အတြင္းေရးဆြဲ ခဲ့တာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာ့ အႀကိဳ သမိုင္း ေလ့လာေရးက ႏုေသးေတာ့ ဒီမွာ ေတြ႕ ထားတဲ့ ေက်ာက္ျဖစ္ ႐ုပ္ႂကြင္းနဲ ေက်ာက္ လက္ နက္ေတြက နည္းေသးတယ္။ ဒီေတာ့ေရွးလူေတြရဲ႕အေနအထိုင္ အစားအေသာက္ အေျခအေနေတြကို စံုေအာင္မေျပာတတ္ေသးပါ။ တစ္ၿခားကေလ့လာ ၿပီးသမွ်နဲ ႔စပ္ဟပ္ၿပီး သ႐ုပ္ေဖာ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

 ေအာက္က လူဆင့္ကဲ ျဖစ္စဥ္ ပံုမွာ ျမန္မာ ဘက္က အညာသား ဆိုတာ ဂ်ာဗာလူ၊ ေဘဂ်င္လူ နဲ႔ တတန္းတည္း ဟိုမို အိရက္တပ္စ္ (မတ္ရပ္လူ) အဆင့္ ေရာက္ၿပီးပါၿပီ။ သူနဲ႔ ဆိုင္တဲ့ အေထာက္ အထားေတြ အရ အရင္ အႏွစ္ ၄၀ဝ,ဝ၀ဝ က စၿပီး ရွိေနပါၿပီ။

တျခား ေဒသေတြမွာေတြ႕ရတဲ့ လူေတြ လိုပဲ အညာသား ရဲ႕ဘဝ ကိုလည္း ေနရာေဒသ ဆိုင္ရာ သဘာဝ အေနအထားက ပံုသြင္းေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္မ်ိဳး ေျပာရရင္ သူေနရတဲ့ အပူပိုင္း ေတာထဲက စားလို႔ ျဖစ္တဲ့ အပင္၊ အသီး၊ အ႐ြက္၊ အေခါက္၊ အျမစ္ေတြကို စားမယ္။ သူ႔လိုပဲ အပင္ေတြမွ ရတဲ့ အစာကို စားတဲ့ (အခု မ်ိဳးတံုးၿပီ ျဖစ္တဲ့) အေကာင္ေတြကို လူက သတ္ျဖတ္စားမယ္။

 ေရအိုင္ေရကန္ေတြက ေရခ်ိဳငါး ကို မွ်ားစားမယ္။ အပူ အေအး၊ မိုး၊ ေလ နဲ႔ သတၲဝါႀကီးေတြရဲ႕ အႏၲရာယ္ က ကင္းလြတ္ေအာင္ ဂူထဲမွာ ခိုေအာင္း ေနမယ္။ သူ ေနထိုင္ ခဲ့တဲ့ ေနရာက ျမန္မာ အထက္ပိုင္း ျဖစ္လို႔ သူ႔ကို ခပ္လြယ္လြယ္ အညာသားလို႔ နာမည္ ေပးထား ပါတယ္။ သူက မုဆိုး တံငါ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ၿခားအမ်ိဳးက မိန္းမ ကို အတင္း ဖမ္းယူ လာၿပီး အိမ္ရာ ထူေထာင္မယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။

တစ္ကယ္ က ရန္သူ လာတိုက္ၿပီ ဆိုလွ်င္ မိန္းမေတြကေျပးရ ပုန္းရတယ္။ ရန္သူ အသာရၿပီ ဆိုရင္ အထီး ကို သတ္၊ အမကို သားမယား ျပဳဳ ၿမဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေရွးလူေတြဟာ ကိုယ့္ အမ်ိဳး ထဲက မိန္းမကို မယူဘဲ အမ်ိဳးလြတ္တ့ ဲ မိန္းမ ကို ခိုးယူ ေပါင္းသင္းတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။

ေရွးဦး လူေတြရဲ႕ မိသားစုမွာ အမ်ိဳးသမီး က ထားရာမွာေန ဆိုသလို ေအာက္တန္းက်တဲ့ အေန မ်ိဳးေနရ တယ္ လို႔ ထင္ရင္ မွားမယ္။ လင္မယား ျဖစ္တဲ့ အခါ ကိုယ္စီ ကိုယ္ငွ ကိုယ္စြမ္းရာ ဝင္ၿပီး အိမ္ေထာင္ ဝန္ကို ထမ္းၾကရမယ္။ သားမယား အသားစား ရဖို႔ လင္ေယာကၤ်ား က အမဲ လိုက္ တယ္။ သားေကာင္က အၿမဲလိုသေလာက္ သတ္ရမယ္ မဟုတ္ပါ။ 

မယားက ေတာလည္ၿပီး စားေကာင္းမယ့္ အသီးအ႐ြက္၊ အေခါက္အျမစ္နဲ႔ ငွက္ဥ ရွာေပးပါမွ ေန႔စဥ္ မွန္မွန္ စားေသာက္ ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ မိန္းမက မ်ိဳးဆက္သစ္ ရေအာင္ ကေလး ေမြးေပးတယ္။





ဒီလို ကိုယ္စီ ကိုယ္ငွ စြမ္းရာက အမႈထမ္း တာကို ခါတိုင္းေျပာေနက် တာဝန္ ခြဲေဝထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ အတိအက် မမွန္ပါ။ လင္ေရာ မယားပါ ပူးတြဲၿပီး မိသားစု အစားအစာနဲ႔ အႏၲရာယ္ ကင္းဖို႔ တာဝန္ ယူၾကတာျဖစ္တယ္။ အဲဒါအျပင္ အမ်ိဳးသမီးေၾကာင့္ လူတိုးပြားတယ္။ လူမ်ားရင္ လုပ္သားမ်ားလာမယ္။ လက္နက္ကိုင္ၿပီး ရန္အႏၲရာယ္ကို တြန္းလွန္ ေပးမယ့္ သူပိုမ်ားလာမယ္။ ဒါေၾကာင့္ သားေမြးေပးသူကို တစ္ေလး တစ္စားထားၿပီး ဆက္ဆံမယ္လု႔ ိ ေတာင္ ယူဆစရာ ရွိပါတယ္။ 

သူ႔ေၾကာင့္ မိသားစုဟာ ႀကီးထြားၿပီး အားေကာင္းလာပါတယ္။ ဂူ နံရံမွာ အမ်ိဳးသမီး က႑ ကို တစ္ေလး တစ္ စား ေနရာေပးထားပံုကို တစ္ဘက္ စာမ်က္ႏွာမွာျပထားပါတယ္။ ကိုယ္ဝန္ ရွိတဲ့ မိန္းမ ကို ဂ႐ုတစ္စိုက္ ေစာင့္ေရွာက္ၿပီး သားဖြားတဲ့ အခါ အေသ အေပ်ာက္ နည္း ေအာင္ ဂ႐ုစိုက္မယ္လို႔ေတာင္ မွန္းဆႏိုင္ပါ တယ္။

သားသမီး ငယ္ငယ္နဲ႔ေသရင္လူတစုလံုး အတြက္ ဝမ္းနည္း စရာျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆၾကပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီး ပံု အငယ္ေလးေတြကို (မလွေပမယ့္) ဗိနပ္စ္ ေခၚၾကတယ္။ ဒီပံုေလးေတြက ေခါင္းေသးေသး၊ မ်က္ႏွာမပီ မသ၊ လက္ေသးငယ္ၿပီး ရင္၊ ဗိုက္နဲ႔ တင္ပါးဆံု အဆမတန္ ႀကီးတာကို ေတြ႕ရတတ္တယ္။ လိင္ကိုလည္း ထင္ရွားေပၚလြင္ေစတယ္။

 ေက်ာက္ေဟာင္း ေခတ္ လူေတြ ေနထိုင္ခဲ့တဲ့ အရပ္ေတြမွာ ဗိနပ္စ္ ကို ႐ုပ္လံုး ႐ုပ္ျပား နံရံေဆးေရး အမ်ိဳးစံု
ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ေက်ာက္ေဟာင္း ကာလက လူေတြဟာ အင္မတန္ လိုလား တမ္းတၾကပံုေပၚပါတယ္။

ျမန္မာေျမ က မုဆိုး ေတြဟာ ေတာကြ်ဲ၊ ေမြးရွည္ဆင္၊ ေရခဲသမင္ နဲ႔ ဝက္ဝံ လို အေကာင္ႀကီးေတြ ကို သတ္ခြင့္ ရမယ္ မထင္ပါနဲ႔။ အဲဒီ အေကာင္ေတြက သမပိုင္း ဇံုမွာ မွ ရွိတတ္တာ မ်ိဳးပါ။ ဒီမွာလည္း အခု ကြ်ဲ၊ ႏြား၊  ၾကံ့၊ ဆင္၊ ဆိတ္၊ ျမင္း၊ သမင္ ဆိုတဲ့ သတၲဝါ ေတြရဲ႕ အထက္ ေရွးသတၲဝါ ကိုပဲ ကိုယ္နဲ႔ နီးစပ္တ့ ဲ ေတာထဲမွာ လိုက္လံ ဖမ္းဆီး သတ္ျဖတ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕အေကာင္ရဲ႕ ပံု ကို ပဒတ္လိုဏ္ (ျပဒါးလင္းဂူ) အမွတ္ (၁) ရဲ႕ အလယ္ နံရံမွာ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ရွမ္းကုန္းျပင္ျမင့္ အေနာက္ ကုန္းေလွ်ာ က ပဒတ္လိုဏ္ (ျပဒါးလင္း) အမွတ္ (၁) မွာ နံရံ ေဆးေရး ရွိတယ္။ အဲဒီ အ႐ုပ္ေတြဟာ အရင္ အႏွစ္ ၂၀,ဝ၀ဝ က ၁၀,ဝ၀ဝ အတြင္း ေရးဆြဲ ခဲ့တာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ေရွးေဟာင္း ကာလက လူ႐ိုင္းေတြ သံုးတဲ့ လက္နက္ ဆိုရင္ ေက်ာက္ သက္သက္ မဟုတ္ဘဲ၊ သစ္သား တင္း ပုတ္ေတြ၊ ဝါးခြ်န္ေတြ၊ ေလာက္လႊဲေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာက္ေဟာင္း ကိရိယာ ကို ေခတ္ ကိရိယာ နဲ႔ ရွင္းျပ မွ ဒါေတြကို ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး၊ ဘယ္လို အသံုး ခ်မယ္ဆိုတာ မွန္းဆႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

စင္းလံုးေခ်ာ ေသြးထားတဲ့ လက္ ပုဆိန္တစ္ခုကို ခ်င္းတြင္းျမစ္ အေနာက္ဘက္ကမ္း မံု႐ြာ တစ္ဖက္ မိုးႀကိဳးျပင္ မွာ (ေကာက္) ရတယ္။ အဲဒီ ေက်ာက္ ဖိစပ္ဖူး လက္နက္မွာ ေက်ာက္သစ္ ကာလ လယ္သမား၊ ယာသမား ဟာ သားငါး စား ရဖို႔ မုဆိုး တံငါ တစ္ပိုင္း လုပ္ေနရတုန္း ဆိုတဲ့ သက္ေသခံခ်က္ တစ္ခုကို ေတြ႕ရတယ္။

 ေလးျမားကို မိုးမ်ား က မိုးပါး ကာလ ကို အကူး၊ အရင္ အႏွစ္ တေသာင္း အထက္ ကပဲ တီထြင္ သံုးစြဲခဲ့ၾကတာ ျဖစ္လို႔ အမဲလိုက္ရာမွာ ေရွးကထက္ ပိုၿပီး က်င္လည္လို႔ သားေကာင္ အရ မ်ားမယ္။

အခုလို ေခတ္ကာလ ေရာက္ေတာ့ ရန္ျဖစ္ၾကရင္လည္း ႏွစ္ဖက္စလံုး ေလးျမား စြဲကိုင္ၿပီး တိုက္ခိုက္ၾကမယ္ ထင္ရပါတယ္။ ျမန္မာ တံငါ ေတြဟာ ကေန႔ထိ ေက်ာက္ေခတ္ေဟာင္းက တံငါေတြ သံုးခဲ့တဲ့ ဝါးယက္သဲ့ လို ငါးဖမ္း ကိရိယာေတြ သံုးေနၾကဆဲ ျဖစ္တယ္လို႔ ယူဆ ပါတယ္။ အဲဒီ ကိရိယာ ေတြက ၾကမ္း၊ ခရာ၊ ဆင္လိမ္၊ ေဆာင္း၊ ဆုတ္ကပ္၊ ဒိုင္းဝန္း၊ ဓမင္း၊ပက္ခြံပံု၊ ရင္ကြဲၿမံဳး အစရွိသျဖင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

ေက်ာက္ေခတ္သစ္ ေတာ္လွန္ေရး စၿပီ ဆိုရင္ လူေတြဟာ လြင္ျပင္မွာ ရွိတဲ့ သစ္ေတာကို ခုတ္ထြင္ၿပီး စိုက္ခင္းေတြ လုပ္တယ္၊ ႐ြာ တည္တယ္၊ တိရစာၦန္ ေမြးတယ္။ အေနာက္ အာရွ မွာ ဆိုရင္ ေက်ာက္ေခတ္သစ္ဟာ အရင္ႏွစ္ ၉၀ဝ၀ က ၅၀ဝ၀ အထိ ရွည္ၾကာ ခဲ့ပါတယ္။

 ျမန္မာ မွာ ဆိုရင္ အရင္ အႏွစ္ ၈၀ဝ၀ ေလာက္က ဆန္ ကို စိုက္ပ်ိဳး စားေသာက္ ၾကမယ္လို႔ ထင္ရတယ္။   ၿပီးေတာ့ ေက်ာက္သစ္ ကာလ ဟာ အရင္ အႏွစ္ ၃၀ဝ၀ အထိ ရွိေန ေသးတယ္လို႔ ထင္ရတယ္။ အပင္ စိုက္ တာနဲ႔ အေကာင္ ေမြးတာ ဘယ္ဟာက အရင္ က်သလဲ ေျပာဖို႕ ခက္ပါတယ္။ ၿပိဳင္တူ လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါ တယ္။


ေဒါက္တာ သန္းထြန္း
Tin Maung Hlaing



Comments

Popular posts from this blog

ရာသီဖြား အေဟာ - မဟာဘုတ္ ေဗဒင္ပညာ

စားေကာင္းသေလာက္ အခန္႔မသင့္ရင္ အသက္ကိုပါ ႏွုတ္ယူႏုိင္တ့ဲ တည္သီး

လူအမ်ား သိၾကသည့္ ခုႏွစ္စဥ္ၾကယ္

ကမ္းေဇာ္ဆီ ႏွင့္ ကင္ဆာ ေရာဂါ

အဘဆရာၾကီး မင္းသိခၤ ေၿပာျပတဲ့ ဂဏန္းေဗဒင္

ဒီလို နိမိတ္ေတြ ျမင္ရင္ မေကာင္းဘူး

အရြယ္တင္ ႏုပ်ိဳ ခ်င္ပါသလား ? ေဆးေျခာက္ရွဴပါ

သီတင္းက်ြတ္ လၿပည္႔ . အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ေန႔

တဏွာစိတ္ေတြ ထိန္းလို႔ မရေအာင္ျဖစ္ေနတဲ့ အပ်ိဳေဖာ္၀င္စ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္

ေရႊစာရံဘုရား ဒါယိကာမ ေစာမြန္လွရဲ႕ဘဝ ဇာတ္ေၾကာင္း

 
365myanmar.com - Myanmar Online Shopping Mall