ကား တစ္စီး ဝယ္ေတာ့မယ္ ဆိုရင္ ဘာေတြ ၾကည္႔့ရမလဲ
မကြၽမ္းက်င္ေသးတဲ့သူေတြ အတြက္ အေျခခံေလးေတြပါ။ ကား နားလည္တဲ့ သူကိုလည္းေခၚသြားရင္း ကိုယ္ လည္း ဒါေလးေတြ စစ္ၾကည့္႔ ေပါ႔။
ကားမွာ အေရးအႀကီးဆံုးက အရႈပ္အရွင္း ကင္းၿပီး လိုင္စင္ ပါတဲ့ကားျဖစ္ဖို႔ပါ။ အုံနာဘုတ္ ဝွီးတက္ မွန္/မမွန္
ခ်က္စီ (Chassis) ေဘာင္ နွင့္ မိန္း ပလိတ္ျပား ျဖတ္ဆက္ လုပ္ထားလား ဆိုတာ ေသခ်ာေအာင္ ကညနရံုးမွာ ကားမဝယ္ခင္ သြားစစ္ပါ။
မွတ္ပံုတင္ျပၿပီး တရားဝင္ စစ္တာ ေငြငါးေထာင္ေပးရပါတယ္။ ကားမွာ အလိမ္ေတြ ပါရင္ေတာ့ ကားသိမ္းခံရၿပီး လူပါ အမႈျဖစ္မွာပါ။
ဒါကေတာ့ ကားကို ၾကည့္ၿပီး အားလံုးႀကိဳက္လို႔ ေစ်းပါ တည့္ၿပီးမွ final အေနနွင့္ လုပ္ရမွာပါ။
ခ်က္စီ (Chassis) ေဘာင္ နွင့္ မိန္း ပလိတ္ျပား ျဖတ္ဆက္ လုပ္ထားလား ဆိုတာ ေသခ်ာေအာင္ ကညနရံုးမွာ ကားမဝယ္ခင္ သြားစစ္ပါ။
မွတ္ပံုတင္ျပၿပီး တရားဝင္ စစ္တာ ေငြငါးေထာင္ေပးရပါတယ္။ ကားမွာ အလိမ္ေတြ ပါရင္ေတာ့ ကားသိမ္းခံရၿပီး လူပါ အမႈျဖစ္မွာပါ။
ဒါကေတာ့ ကားကို ၾကည့္ၿပီး အားလံုးႀကိဳက္လို႔ ေစ်းပါ တည့္ၿပီးမွ final အေနနွင့္ လုပ္ရမွာပါ။
ကားတစ္စီး ဝယ္ဖို႔ သြားၾကည့္ရင္.....
၁။ အင္ဂ်င္ခန္း ၾကည့္မယ္
ကားရဲ႕အရိုးအဆစ္ လို႔ေခၚတဲ့ အဓိက တန္းေတြ Frame ေတြၾကည့္ပါမယ္။
ေရတိုင္ကီ တန္းေတြ ေဘးေဘာင္ေတြ ေရွာ႔ဘားေဘာင္ေတြ ေသသပ္ရမယ္။
အင္ဂ်င္ ဂီယာေဘာက္စ္ အားလံုးၾကည့္ေကာင္းေနရမယ္။
အင္ဂ်င္ခန္းက ေအာ္ေဆးျဖစ္ရမယ္။ Original Spot ေတြ ခ်ိတ္ေတြျဖစ္ရမယ္ ။
ေဘာနပ္ေအာက္က ခ်ိတ္ေတြ ေဆးေတြ မွန္ရမယ္။
{Original ဟုတ္/မဟုတ္သိရန္ နားလည္တဲ့သူ လိုပါသည္}
ကားရဲ႕အရိုးအဆစ္ လို႔ေခၚတဲ့ အဓိက တန္းေတြ Frame ေတြၾကည့္ပါမယ္။
ေရတိုင္ကီ တန္းေတြ ေဘးေဘာင္ေတြ ေရွာ႔ဘားေဘာင္ေတြ ေသသပ္ရမယ္။
အင္ဂ်င္ ဂီယာေဘာက္စ္ အားလံုးၾကည့္ေကာင္းေနရမယ္။
အင္ဂ်င္ခန္းက ေအာ္ေဆးျဖစ္ရမယ္။ Original Spot ေတြ ခ်ိတ္ေတြျဖစ္ရမယ္ ။
ေဘာနပ္ေအာက္က ခ်ိတ္ေတြ ေဆးေတြ မွန္ရမယ္။
{Original ဟုတ္/မဟုတ္သိရန္ နားလည္တဲ့သူ လိုပါသည္}
၂။ စက္နႈိးမယ္ ။ AC ဖြင့္မယ္။
အင္ဂ်င္သံ နားေထာင္မည္။ အသံေကာင္းလား ၿငိမ္လား။
လီဗာ ေၿဖးေျဖး နင္းၾကည့္မယ္ RPM တက္တာ မွန္လား။
AC ေအးလားၾကည့္မယ္ ။
ပါဝင္တဲ့ စနစ္ေတြ အလုပ္လုပ္လား စမ္းမယ္ ။ {ဥပမာ Auto , Swing }
အင္ဂ်င္ဝိုင္ တိုင္းတဲ့ အတံကို ဆြဲၾကည့္မယ္။
အင္ဂ်င္ဝို္င္ ထည့္တဲ့ အဖံုး ဖြင့္ၾကည့္မယ္။
အင္ဂ်င္ဝိုင္ ဂ်ိဳးေတြ ရွိေနမယ္ဆို အင္ဂ်င္ cleaning လုပ္ရမွာ။
အင္ဂ်င္သံ နားေထာင္မည္။ အသံေကာင္းလား ၿငိမ္လား။
လီဗာ ေၿဖးေျဖး နင္းၾကည့္မယ္ RPM တက္တာ မွန္လား။
AC ေအးလားၾကည့္မယ္ ။
ပါဝင္တဲ့ စနစ္ေတြ အလုပ္လုပ္လား စမ္းမယ္ ။ {ဥပမာ Auto , Swing }
အင္ဂ်င္ဝိုင္ တိုင္းတဲ့ အတံကို ဆြဲၾကည့္မယ္။
အင္ဂ်င္ဝို္င္ ထည့္တဲ့ အဖံုး ဖြင့္ၾကည့္မယ္။
အင္ဂ်င္ဝိုင္ ဂ်ိဳးေတြ ရွိေနမယ္ဆို အင္ဂ်င္ cleaning လုပ္ရမွာ။
၃။ ကားတစ္စီးလံုး ပတ္လည္ ေအာ္ေဆးလား လိုက္ၾကည့္မယ္။
တံခါးေတြ ဖြင့္ၿပီး တံခါးေဘာင္ေတြ အခ်ိဳးေတြ အ႐ိုးအဆစ္ေတြ သပ္ရပ္လား ၾကည့္မယ္။
ေအာ္ေဆးလား သိဖို႔က ခက္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေဆးသား အေရာင္လြဲတာ မညီတာ လိႈင္းေတြ လိုမ်ိဳးျဖစ္ေနတာ အရိုးအဆစ္ ေတြ မညီတာေတြက ေသခ်ာၾကည့္ရင္ျမင္ရပါသည္။
ကားတစ္စီးလံုးမွာ ခ်ိတ္ေတြ spot ေတြ ရွိပါတယ္။
အဲဒါေတြက ထိခိုက္ မိရင္ ေအာ္ အတိုင္းျပန္လုပ္ဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။
တစ္ခုခု ကို သံသယ ရွိတယ္ဆိုရင္ ဘယ္ဘက္နဲ႔ ညာဘက္ တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ တူလားၾကည့္ပါ။
တံခါးေတြေဆးျပန္မႈတ္ထားတယ္ ထင္ရင္ ေခါက္ၾကည့္ပါ။
သံျပား အသံလား ပတ္တီးအသံလား နားေထာင္ပါ။
တံခါးေတြ ဖြင့္ၿပီး တံခါးေဘာင္ေတြ အခ်ိဳးေတြ အ႐ိုးအဆစ္ေတြ သပ္ရပ္လား ၾကည့္မယ္။
ေအာ္ေဆးလား သိဖို႔က ခက္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေဆးသား အေရာင္လြဲတာ မညီတာ လိႈင္းေတြ လိုမ်ိဳးျဖစ္ေနတာ အရိုးအဆစ္ ေတြ မညီတာေတြက ေသခ်ာၾကည့္ရင္ျမင္ရပါသည္။
ကားတစ္စီးလံုးမွာ ခ်ိတ္ေတြ spot ေတြ ရွိပါတယ္။
အဲဒါေတြက ထိခိုက္ မိရင္ ေအာ္ အတိုင္းျပန္လုပ္ဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။
တစ္ခုခု ကို သံသယ ရွိတယ္ဆိုရင္ ဘယ္ဘက္နဲ႔ ညာဘက္ တစ္ဖက္နဲ႔ တစ္ဖက္ တူလားၾကည့္ပါ။
တံခါးေတြေဆးျပန္မႈတ္ထားတယ္ ထင္ရင္ ေခါက္ၾကည့္ပါ။
သံျပား အသံလား ပတ္တီးအသံလား နားေထာင္ပါ။
၄။ ေနာက္ဖံုးဖြင့္မယ္။
ခ်ိတ္ေတြ မွန္ရမယ္။
အတြင္းခန္းေအာ္ေဆးျဖစ္ရမယ္။
ခ်ိတ္ေတြ မွန္ရမယ္။
အတြင္းခန္းေအာ္ေဆးျဖစ္ရမယ္။
၅။ ေအာက္ပိုင္းၾကည့္မယ္။
သံေခ်း အေဆြးရွိလား။
ဖရိန္ေတြ တန္းေတြ ၾကည့္ေကာင္းလား။
ကိြဳင္စပရိန္ေတြ ေရွာ႔ဘားေတြၾကည့္မယ္။
သံေခ်း အေဆြးရွိလား။
ဖရိန္ေတြ တန္းေတြ ၾကည့္ေကာင္းလား။
ကိြဳင္စပရိန္ေတြ ေရွာ႔ဘားေတြၾကည့္မယ္။
၆။ မီးလံုးေတြ original အမွန္ေတြလား။ မွန္ေတြ လိုက္စစ္မယ္ ။
ေအာ္မွန္ေတြလား ။
ျပန္ထည့္လား။
မွန္တံဆိပ္ေတြ ျပန္ရိုက္ထားတဲ့ ဟာေတြလား။
မွန္ေဘးလိုင္နာေတြ ေသသပ္လား။
မွန္ အကြဲ အက္ရာ ရွိလား။
ေအာ္မွန္ေတြလား ။
ျပန္ထည့္လား။
မွန္တံဆိပ္ေတြ ျပန္ရိုက္ထားတဲ့ ဟာေတြလား။
မွန္ေဘးလိုင္နာေတြ ေသသပ္လား။
မွန္ အကြဲ အက္ရာ ရွိလား။
၇။ အတြင္းခန္းၾကည့္မယ္။
စီလင္ ဒက္ရွ္ဘုတ္ ထိုင္ခံု ေဘးကာဗာေတြ အေျခအေန။
စတီရာရင္ ဂီယာ အမွန္လား။
ကားမွာ ပါတာေတြ အကုန္စစ္ { TV ထိုင္ခုံေမာ္တာ seat-heater seat-memory TRC ECO }
စီလင္ ဒက္ရွ္ဘုတ္ ထိုင္ခံု ေဘးကာဗာေတြ အေျခအေန။
စတီရာရင္ ဂီယာ အမွန္လား။
ကားမွာ ပါတာေတြ အကုန္စစ္ { TV ထိုင္ခုံေမာ္တာ seat-heater seat-memory TRC ECO }
၈။ Original Alloy လား။ ျပန္ထည့္လား။
တာယာေတြေကာင္းေသးလား။ လဲရေတာ့မလား။
တာယာေတြေကာင္းေသးလား။ လဲရေတာ့မလား။
၉။ Model Year ကို internet မွာစစ္ပါ။{https://jpcenter.ru/month}
ကား color code ကို မွန္လား google မွာ ရွာၿပီးစစ္ပါ။
{တစ္စီးလံုး အေရာင္ေျပာင္းေတြ ရွိတတ္လို႔}
ေျပာထားတဲ့ ကား Grade ျပည့္လား။ Grade change ထားလား။
{ ဥပမာ Wish 2003 XS ဆိုၿပီး အေနာက္ ဘရိတ္က Drum ျဖစ္ေနတာမ်ိဳး }
ကား color code ကို မွန္လား google မွာ ရွာၿပီးစစ္ပါ။
{တစ္စီးလံုး အေရာင္ေျပာင္းေတြ ရွိတတ္လို႔}
ေျပာထားတဲ့ ကား Grade ျပည့္လား။ Grade change ထားလား။
{ ဥပမာ Wish 2003 XS ဆိုၿပီး အေနာက္ ဘရိတ္က Drum ျဖစ္ေနတာမ်ိဳး }
၁၀။ ခြင့္ျပဳတယ္ဆို ကား စမ္းေမာင္းၾကည့္မယ္။
AC ဖြင့္ထားမယ္။
အင္ဂ်င္အသံ ေအာက္ပိုင္း အသံ နားေထာင္မယ္။
ခ်ိဳင့္႔အေသးေလးေတြ က်ရင္ ဘယ္လိုလဲ။
ေရွာ႔ဘားေတြ ဘြတ္ေတြေကာင္းလား။
ဘရိတ္ေကာင္းလားစမ္းမယ္။
ေမာ္ဒယ္ျမင့္ ကားဆို ကိုယ့္ အသိ workshop မွာ computer ထိုးစစ္မယ္ ။
{ဥပမာ Honda Civic hybrid မွာ IMA error လိုမ်ိဳး ရွိမွာေၾကာက္ရင္ }
AC ဖြင့္ထားမယ္။
အင္ဂ်င္အသံ ေအာက္ပိုင္း အသံ နားေထာင္မယ္။
ခ်ိဳင့္႔အေသးေလးေတြ က်ရင္ ဘယ္လိုလဲ။
ေရွာ႔ဘားေတြ ဘြတ္ေတြေကာင္းလား။
ဘရိတ္ေကာင္းလားစမ္းမယ္။
ေမာ္ဒယ္ျမင့္ ကားဆို ကိုယ့္ အသိ workshop မွာ computer ထိုးစစ္မယ္ ။
{ဥပမာ Honda Civic hybrid မွာ IMA error လိုမ်ိဳး ရွိမွာေၾကာက္ရင္ }
ကားမ်ားသည္ brand new ကားမ်ား မဟုတ္လို႔ အနည္းအမ်ား ျပစ္ခ်က္ ရွိမွာပါ။ ေစ်းေပၚ မူတည္ၿပီး ဝယ္သင့္႔ မဝယ္သင့္႔ ဆံုးျဖတ္ပါ။ အခ်ိဳ႕ လူမ်ားသည္ ကား အားလံုးေကာင္းၿပီးေစ်းတန္ေသာ္လည္း ဘန္ဘာ တြင္အစင္းရာမ်ား ရွိ၍ မႀကိဳက္ဟုေျပာသည္။
ထို႔ေနာက္ အေရွ႕ေရာ အေနာက္ပါ တိုက္ထားၿပီး ေဆး body ျပန္လုပ္ထားေသာကား ကို စင္းလံုးေခ်ာထင္၍ ဝယ္သြားသည္ကို ၾကားဖူးသည္။
kilo 120000 ကားကို ကီလိုမ်ားသည္ဟု မဝယ္ဘဲ kilo 180000 ကို ကီလို 70000 ေျပာင္းထားေသာကားကို ဝယ္သည္။
ကီလို အနည္းအမ်ား အေရး ႀကီးေသာ္လည္း အင္ဂ်င္ ဂီယာေဘာက္စ္ ေအာက္ပိုင္း ပိုေကာင္း တဲ့ကားကိုယူရပါမည္။ ကီလိုနည္းၿပီး ကားေကာင္းရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့။
ထို႔ေနာက္ အေရွ႕ေရာ အေနာက္ပါ တိုက္ထားၿပီး ေဆး body ျပန္လုပ္ထားေသာကား ကို စင္းလံုးေခ်ာထင္၍ ဝယ္သြားသည္ကို ၾကားဖူးသည္။
kilo 120000 ကားကို ကီလိုမ်ားသည္ဟု မဝယ္ဘဲ kilo 180000 ကို ကီလို 70000 ေျပာင္းထားေသာကားကို ဝယ္သည္။
ကီလို အနည္းအမ်ား အေရး ႀကီးေသာ္လည္း အင္ဂ်င္ ဂီယာေဘာက္စ္ ေအာက္ပိုင္း ပိုေကာင္း တဲ့ကားကိုယူရပါမည္။ ကီလိုနည္းၿပီး ကားေကာင္းရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့။
သိသေလာက္ မွတ္သေလာက္ ေလးေတြ တင္ေပးလိုက္ပါသည္။ က်န္ခဲ့တာေတြလည္း ရွိမွာပါ။
ကားဝယ္သူတိုင္း ကားေကာင္းရၾကပါေစ။
Yan Naing - Car City {17.4.2017}
Comments
Post a Comment