ကမာၻ႔ ႐ွင္ဘုရင္ မဟာပထမံ ေအာင္မင္းေခါင္
က်ိဳက္ထီးေဆာင္း ဆံေတာ္႐ွင္သို႔ ေရာက္ေတာ့မွပဲ ကမာၻ႕႐ွင္ဘုရင္ ဟူေသာ စကားကို ၾကားဖူးေပေတာ့ သည္။ က်ိဳက္ထီးေဆာင္း ဆရာေတာ္ ၏ ဖခင္မွာ ဦးစံေဖ ဆိုသူျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။ ဦးစံေဖ မွာ ဆရာေခါင္ ထြက္ရပ္စခန္းသို႔ မျမန္းခင္က ဇုတ္သုတ္ရြာတြင္ အတူတစ္ကြ ေနထိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။
ထိုစဥ္က ဇုတ္သုတ္ရြာရွိ ရြာသူရြာသားမ်ား ဝမ္းေရာဂါ က်ေရာက္ခဲ့စဥ္အခါက ဆရာေခါင္ႏွင့္ အတူ ရပ္တြင္း ရြာတြင္း လွည့္လည္ကာ ရြာသူ ရြာသားမ်ားကို ထိုေဘးအႏၱရာယ္မွ ကယ္တင္ခဲ့ေၾကာင္းသိရပါသည္။ ထိုကဲ့သို႔ေသာ ျဖစ္ရပ္ဆန္းမွာ အဆန္း တစ္ၾကယ္ ျဖစ္ရကား ယခုထက္တိုင္ ေျပာမဆံုးေပါင္ ေတာသံုးေတာင္ျဖစ္၍ ေနေၾကာင္းသိရပါသည္။
ထိုအခါတြင္ ထီးစုတ္ႀကီးကို ေဆာင္းကာ ရြာ႐ိုးကိုးေပါက္ ေလ်ွာက္၍ ေလ်ွာက္၍ သြားေနၾကေသာ ဆရာေခါင္ႏွင္႔့ ဦးစံေဖတို႔ကို လူအားလံုးက အ႐ူး ဟူ၍ သမုတ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း တစ္ဆင့္႔ စကား တစ္ဆင့္ၾကားရသူ ကပင္လ်ွင္ ရင္ေမာစရာ ေကာင္းလွပါသည္။
ထီးစုတ္ႀကီးေပၚတြင္ "ကမာၻ႕ ႐ွင္ဘုရင္" ဟူေသာ စာတန္းႀကီးကို ထိုးကာ လမ္းေလ်ွာက္ေနေသာ ဆရာေခါင္ႏွင့္ ဦးစံေဖတို႔ ရယ္ရယ္ေမာေမာ သြားေနၾကသည္ကို ျမင္ရေသာအခါ လူအေပါင္းတို႔က အျမင္ဆန္း သျဖင့္ အ႐ူးထင္ၾကမွာ မဆန္းေၾကာင္း၊ ယခုတစ္ဖန္ မိမိတု႔ိ မသိခဲ့သမ်ွ တို႔ကို အတိုးခ်ကာ လြမ္းေနရၾကေၾကာင္း၊ ေနာင္တသံ ကေလးျဖင့္ ေျပာဆိုေနၾကသည္ကို တစ္ဆင့္ျပန္၍ ၾကားရေသာ ကြၽန္ေတာ့္မွာ အေတာ္ ကေလး ၾကက္သီးထမိပါသည္။
အ႐ူး ဟူ၍ထင္ေသာေၾကာင့္ ရြာထဲဝင္တာေတာင္ လက္မခံခ်င္ၾကသျဖင့္ ရြာျပင္သို ႔ႏွင္ထုတ္ခဲ့ၾကေသာသူတို႔မွာ ယခုအခါ ေနာင္တရ၍ မဆံုးေၾကာင္း သိရပါသည္။ က်ိဳက္ထီးေဆာင္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ပင္လ်ွင္ ကိုးႏွစ္ တိုင္တိုင္ အဆင့္ဆင့္ေသာ အက်င့္စခန္းတို႔သို႔ ဝင္ေရာက္ခဲ့ရာတြင္ အလြန္ ပင္ပန္းဆင္းရဲခဲ့ေၾကာင္း တစ္ဆင့္စကား တစ္ဆင့္ၾကားသိခဲ့ရပါသည္။
ဆရာေတာ္ ၏ ဘဝအထံု ပါရမီ ဓာတ္ခံတို႔မွာ ဘမ်ိဳးဘိုးတူျဖစ္ေၾကာင္း ယခုမွေျပာဆိုသံမ်ား ၾကားရပါသည္။ ေ႐ွးေ႐ွးေသာ အခါကမူကား တစ္ေက်ာ့ျပန္ ဆံေတာ္႐ွင္ျမတ္ သာသနာေတာ္ကို သုဝဏၰဘူမိ တြင္ ဖြင့္ေဖာ္ရန္ ႀကိဳးစားစဥ္ ကာလျဖစ္သျဖင့္ ဥာဏ္နည္းသူတို႔ နည္းနည္းကေလးမ်ွ ရိပ္မိပံုမရပါ။ ထို႕ေၾကာင့္ပင္လ်ွင္ တစ္လြဲထင္ တစ္လြဲေတြးခဲ့ေၾကာင္း သိခဲ့ရပါသည္။
ကမာၻ႕႐ွင္ဘုရင္ မဟာ ေအာင္မင္းေခါင္ႏွင့္ ဦးစံေဖ တို႔၏ အေမြကို ဆက္ခံေသာ သားျဖစ္သူ က်ိဳက္ထီးေဆာင္း ဆရာေတာ္
ဇုတ္သုတ္ ရြာသည္ ယခုအခါ နမူနာ ယူစရာ စံျပေက်းရြာႀကီး အျဖစ္ ေက်ာ္ၾကားလ်က္ ႐ွိပါသည္။ သုဝဏၰဘူမိ ဆံေတာ္႐ွင္မ်ားကို ေန႔ခ်င္းၿပီး ဖူးေျမာ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ တံတား ေဆာက္ျခင္း၊
လမ္းေဖာက္ျခင္း တို႔ကို ထူးထူးျခားျခား ႀကိဳးႀကိဳးစားစား ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။
ဇုတ္သုတ္ရြာသည္ ဆရာေတာ္ ၏ ဇာတိခ်က္ေႂကြ ေမြးရပ္ေျမလည္းျဖစ္၏။ ထို႔အတူပင္ ဆရာေတာ္ ၏ ဝိဇၨာ ဓာတ္ပႏၷက္ခ်ရာ ေအာင္ေျမလည္းျဖစ္၏ဟု သိသူတို႔က ဆိုျကပါသည္။
က်ိဳက္ထီးေဆာင္း ဆံေတာ္႐ွင္ ပတ္ဝန္းက်င္သို႔ေရာက္တိုင္း ဘယ္ေနရာေလာက္မွာ က်ိဳက္ထီးေဆာင္း ဆရာေတာ္ႀကီး ငယ္ငယ္တုန္းက ႏြားေက်ာင္းသား ဘဝတုနး္ကႏြားေက်ာင္း၍ ေနလိမ္႔မည္နည္း ဟု စိတ္ကူးျဖင့္႔ မွန္းဆကာ ဟိုဟိုဒီဒီ မ်က္စိကစား၍ ၾကည့္ေလ့ ၾကည့္ထ႐ွိပါသည္။
မိမိ ငယ္စဥ္ကေလးဘဝက ဤကုန္းေပၚတြင္ ႏြားေက်ာင္းခဲ့ေၾကာင္းကို ဆရာေတာ္သည္ မိမိဘဝျဖစ္စဥ္ကို ဓမၼပလႅင္ ဆင္ယင္က်င္းပေသာ အခါမ်ားတြင္ ေျပာေလ့ေျပာထ ႐ွိေၾကာင္းသိရပါသည္။
ငယ္စဥ္အခါမ်ားက ဆိုလ်ွင္ ဤဘုရား ကုန္းေတာ္ေပၚသို႔ ေရာက္တိုင္း ေရာက္တိုင္းမွာ ဘာမွန္းမသိဘဲ မသိစိတ္ျဖင့္ ၾကက္သီးေမြးညႇင္း ထတတ္ေၾကာင္း ဆရာေတာ္က ျပန္၍ေျပာတတ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။
ငယ္စဥ္အခါက ကေလးတို႔ သဘာဝ အတိုင္း ခုန္ေပါက္ေျပးလႊား ကစား၍ေနစဥ္ က်ိဳက္ထီးေဆာင္း ဆံေတာ္႐ွင္ ဟု ယခုအခါ ေခၚ၍ေနၾကေသာ္လည္း ေ႐ွးအခါက ထီးေတာ္ႀကီး ေစာင္း၍ ေနေသာေၾကာင့္ " ထီးေစာင္း ဘုရား" ဟု လူ႔သဘာဝအတိုင္း ေရႊမ႐ွိတဲ့ ဘုရား လူမ႐ိုေသ ဆိုသလို ေခၚေဝၚခဲ့ၾကေသာ ထီးေစာင္းဘုရားမွ ေရာင္ျခည္ေတာ္မ်ား ကြန္႔ျမဴးသည္ကို ဖူးျမင္ခဲ့ရေၾကာင္း ဆရာေတာ္မွ ျပန္၍ျပန္၍ မိန္႔ၾကားတတ္ပါသည္။
ထိုစဥ္က ကစားေဖာ္၊ ကစားဖက္မွာ (၆) ဦး႐ွိေၾကာင္း ဆရာေတာ္က မွန္မွတ္ ရရ ျပန္ေျပာတတ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ၆ ဦး အနက္ ၂ ဦး သာလ်ွင္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ လႊတ္သည္ကို ဖူးျမင္ရေၾကာင္း၊ က်န္ ေလးဦးမွာ ဘာမွ မျမင္ရဘဲ "ဘာလဲ ဘာလဲ" ဟု ေမးကာေနခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။
ထူးဆန္းေသာ အခ်က္မွာ ျမင္ရေသာ၂ ဦးသည္သာ ယခုထက္တိုင္ သက္႐ွိ ထင္႐ွား ႐ွိၿပီးလ်ွင္ မျမင္ခဲ့ရေသာ ထို ၄ ဦးမွာ ကံဆိုးမိုးေမွာင္ က်၍ ေသဆံုးခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။
ထူးဆန္းေသာ အခ်က္မွာ ျမင္ရေသာ၂ ဦးသည္သာ ယခုထက္တိုင္ သက္႐ွိ ထင္႐ွား ႐ွိၿပီးလ်ွင္ မျမင္ခဲ့ရေသာ ထို ၄ ဦးမွာ ကံဆိုးမိုးေမွာင္ က်၍ ေသဆံုးခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။
ေခတ္ပ်က္ ေခတ္ဆိုးကာလတြင္ ဇုတ္သုတ္ ရြာႀကီးတစ္ခုလံုး ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်၍ အေမွာင္ဖံူးေသာ အနက္ေရာင္နယ္ေျမျဖစ္စဥ္ ကာလမ်ားတြင္ ထို၄ဦးမွာအသတ္ခံခဲ့ရေၾကာင္း စိတ္မေကာင္းစြာ ၾကားသိရေသာအခါ ကြၽန္ေတာ္တို႔မွာ ဘာမဆိုင္ညာမဆိုင္ ဘာကို တမ္းတရမွန္းမသိ လြမ္းမိ၊ ေဆြးမိပါေသးသည္။
ဒုတိယ ကမၻာစစ္ အတြင္းက အဂၤလိပ္ စစ္သားမ်ားႏွင့္ က်ိဳက္ထီးေဆာင္း ဆရာေတာ္ ငယ္ဘဝ
ဒုတိယ ကမၻာစစ္ႀကီးအတြင္း အဂၤလိပ္ တပ္မ်ား ျပန္ဝင္လာေသာအခါ ဘီးလင္း ၿမိဳ႕နယ္သည္လည္း အဂၤလိပ္ တို႔ အရိပ္ေအာက္ ေရာက္ခဲ့ရေသာ ေနရာ တစ္ေနရာျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။ မဟုတ္မခံ တတ္ေသာ ဘီးလင္းသား တို႔က အဂၤလိပ္ျမင္းစီး စစ္ဗိုလ္အား သတ္ပစ္၍ လက္နက္မ်ား လုယူ ထားခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။
ထိုအခါ ဆတ္ဆတ္ထိ မခံေသာ အဂၤလိပ္ စစ္တပ္ကလည္း ဇုတ္သုတ္ ရြာက ရြာသူရြာသားမ်ား ကို လက္လွမ္းမီရာေခၚၿပီးလ်ွင္ အႏုနည္းျဖင့္ စစ္ေမးမရ၍ နယ္ခ်ဲ့ နည္းျဖင့္ ရြာသားမ်ားကို တစ္ေနကုန္ ေနလွမ္းဒဏ္ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။ ထိုသို႔ တစ္ေနကုန္ေနလွမ္း၍ အျပစ္ေပးခံရေသာ ကြင္းျပင္ေနရာမွာလည္း ယခုအခါ က်ိဳက္ထီးေဆာင္း ဆံေတာ္႐ွင္တည္ေနရာ ကုန္းေတာ္၏ေျခနင္းေနရာ ျဖစ္ေၾကာင္းသိရပါသည္။
ထိုသို့ေသာ အခါတြင္ က်ိဳက္ထီးေဆာင္း ဆရာေတာ္ အေလာင္းအလ်ာ မွာလည္း အေတာ္ကေလး သိတတ္ေသာအရြယ္သို႔ ေရာက္ေနသည္ဟုဆိုပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း သူမ်ားေတြ ထိုသို႔ေနလွမ္းရန္ အားလံုး အ ဖမ္းခံရေသာ အခ်ိန္တြင္ ထူးဆန္း ကံေကာင္းစြာျဖင့္ ဆရာေတာ္ အေလာင္းအလ်ာ ကေလးမွာ ထူးဆန္းစြာ တစ္ေနရာတြင္ အိပ္ေပ်ာ္ေနေၾကာင္းသိရပါသည္။
ကုန္းေတာ္ တစ္ေနရာတြင္ ထိုသို႔ အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာေၾကာင့္ အညႇည္းပန္း ခံရေသာသူမ်ားထဲတြင္လည္း မပါခဲ့ရဘဲ၊ ဘာမွလည္း မသိဘဲႏွင့္ စစ္ေဘး စစ္ဒဏ္ ႏွိပ္စက္ဒဏ္မွ ကင္းေဝးခဲ့ရေၾကာင္း ထူးဆန္းအံ႕ျသဖြယ္ရာ သိခဲ့ရပါသည္။
ကုန္းေတာ္ တစ္ေနရာတြင္ ထိုသို႔ အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာေၾကာင့္ အညႇည္းပန္း ခံရေသာသူမ်ားထဲတြင္လည္း မပါခဲ့ရဘဲ၊ ဘာမွလည္း မသိဘဲႏွင့္ စစ္ေဘး စစ္ဒဏ္ ႏွိပ္စက္ဒဏ္မွ ကင္းေဝးခဲ့ရေၾကာင္း ထူးဆန္းအံ႕ျသဖြယ္ရာ သိခဲ့ရပါသည္။
ထိုသို႔ေသာ အခ်ိန္တြင္ က်ိဳက္ထီးေဆာင္း ဆရာေတာ္ အေလာင္းအလ်ာမွာ ၁၈ႏွစ္သား အရြယ္သို႔ အသိ မိတ္ေဆြ တစ္ဦးဦး၏ ကူညီေစာင္မ မႈေၾကာင့္ ရန္ကုန္သို႔ ေ႐ာက္ဖူးခဲ့ေၾကာင္း ျပန္လည္ေျပာၾကား၍ သိ႐ွိခဲ့ရပါသည္။
က်ိဳက္ထီးေဆာင္း ဆရာေတာ္ျဖစ္လာမည့္ နာဂဝိဇၨာ ဘိုးသစၥာ ရေသ့ႀကီးသည္ ေလာကီေလာကုတၱရာ ပညာရပ္မ်ားကို ေလ့လာ လိုက္စားၿပီးေနာက္ မိမိ၏ ဇာတိရပ္ရြာျဖစ္ေသာ ဇုတ္သုတ္ ရြာသို႔ ျပန္လည္ေ႐ာက္႐ွိ လာေသာ ခုႏွစ္မွာ (၁၃၃၁ ခုႏွစ္) ျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္သားမိပါသည္။
ထိုသို႔ေသာ အခ်ိန္တြင္ ဇုတ္သုတ္ ရြာတြင္ သူပုန္ သူကန္တို႔ ႀကီးစိုး လႊမ္းမိုးလ်က္႐ွိေၾကာင္း သိခဲ့ရပါသည္။ ရြာသူ ရြာသားတို႔မွာလည္း က်ီးလန္႔စာစား ဟူေသာ စကားအတိုင္းေၾကာက္ေၾကာက္ လန္႔လန္႔ေနရ ၊ စားရေၾကာင္းသိရပါသည္။ ညအခါ အိပ္ေသာအခါမွာ ပင္လ်ွင္ အႏၱာရာယ္ ကင္းေအာင္ ပုန္းေအာင္း၍ အိပ္ရေၾကာင္း သိရပါသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ လူအေပါင္းတို႔သည္ ကပ္ေရာဂါ ဆိုက္ကပ္ေနသည္ဟုပင္ ေျပာ၍ ရပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဇုန္သုတ္ ရြာသူ ရြာသား မ်ားတို႔သည္ အစားဆင္းရဲရံုသာ မက အေနပါ ဆင္းရဲ လ်က္ ႐ွိေၾကာင္း စိတ္ မေကာင္းဖြယ္ရာ ျပန္ေျပာင္းသိ႐ွိရပါသည္။
တစ္ရြာလံုး၏ သံုးပံုႏွစ္ပံုေက်ာ္ေက်ာ္ မွာလည္း ေရာဂါေပါင္းစံုျဖစ္ေနရေၾကာင္းသိရပါသည္။ ပလိပ္ေရာဂါျဖစ္သူကျဖစ္၊ ဝမ္းေရာဂါ ျဖစ္သူကျဖစ္ တစ္ရြာလံုး ကပ္ဆိုက္လ်က္႐ွိသည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါေတာ့သည္။
ထိုအခ်ိန္အခါတြင္ ဘယ္အိမ္ကို ၾကည့္ၾကည့္ အိမ္တိုင္း အိမ္တိုင္းမွာ ေခါင္းရင္းခန္း တံခါးက ပိတ္၍၊ ပိတ္၍ ထားတတ္သည္ဟုဆိုပါသည္။ သည္လို ဆိုလ်ွင္ပင္ ျကည့္႐ႈမ်ွႏွင့္ပင္ ထိုအိမ္တြင္ လူနာ ႐ွိေနၿပီဟု မွန္းဆႏိုင္ ပါသည္။
ထိုသို႔ေသာ အခ်ိန္တြင္ ယခု က်ိဳက္ထီးေဆာင္း ဆံေတာ္႐ွင္ တည္ရာ ကုန္းေျမႀကီး မွာလည္း ခ်ံဳႏြယ္ ပိတ္ေပါင္းေတြ ထူထပ္လ်က္ ႐ွိၿပီးလ်ွင္ မေကာင္းသူတို႔ ခိုရာေအာင္းရာ အားကိုး အားထားေနရာႀကီးျဖစ္၍ေန သည္ဟု ကိုယ္ေတြ႕ သိသူတို႔ကျပန္ေျပာၾကပါသည္။
ယခု က်ိဳက္ထီးေဆာင္း ဆံေတာ္႐ွင္ႀကီး ကလည္း ထိုအခ်ိန္က ထီးကလည္းေစာင္း၊ စိန္ဖူး ကလည္း ကြဲ အက္ လ်က္႐ွိသျဖင့္ ရြာဘုရား၊ ရြာသား ကလည္း မ႐ိုေသ၊ ဘယ္သူကမွလည္း မ႐ိုေသ သကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနၾကေပရာ ဘုရား ၏ ဘြဲ႔ေတာ္ကို ေမးလိုက္လ်ွင္ပင္ "ထီးေစာင္း ဘုရား"ဟုသာ ေျဖၾကပါသည္။
ၾကည့္လိုက္ေတာ့လည္း ထီးက ေစာင္းေနသျဖင့္ ထီးေစာင္းေနေသာေၾကာင့္႔ " ထီးေစာင္း ဘုရား" ဟုေခၚေၾကာင္း ေတြးဆႏိုင္ပါသည္။
ၾကည့္လိုက္ေတာ့လည္း ထီးက ေစာင္းေနသျဖင့္ ထီးေစာင္းေနေသာေၾကာင့္႔ " ထီးေစာင္း ဘုရား" ဟုေခၚေၾကာင္း ေတြးဆႏိုင္ပါသည္။
ေစတီေတာ္ ရင္ျပင္တြင္ ေႁမြ တို႔၊ ကင္းတို့ ကလည္း မင္းမူ က်က္စားလ်က္ ႐ွိၾကသည္။ ၎ျပင္ ဘယ္ေနရာ ၾကည့္ၾကည့္ ေခြးေလ ေခြးလြင့္မ်ားေနတာကလည္း ျမင္၍ျမင္၍ေနရ၏။ ႏြားေက်ာင္းသားေတြ ၊ကြၽဲေက်ာင္းသားေတြ အားကိုး အားထားျပဳေသာ ကြၽဲစားက်က္၊ ႏြားစားက်က္လည္း ျဖစ္၍ေနေပသည္။
ယခု ေရႊေရာင္ တစ္ဝင္းဝင္း တစ္ေက်ာ့ျပန္ ပြင့္လင္းလ်က္႐ွိေသာ ဆံေနာ္႐ွင္ က်ိဳက္ထီးေဆာင္း ေနရာႀကီးတြင္ အတိတ္က အရိပ္တို႔ကို မွန္းဆ၍ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ "ကမာၻ႕ ႐ွင္ဘုရင္"ဟု စာတန္းထိုးထားေသာ ထီးစုတ္ႀကီး ကို ေဆာင္းကာ ရြာ႐ိုး ကိုးေပါက္ ေလ်ွာက္၍ေနၾကေသာ ဆရာေခါင္ႏွင့္ ဦးစံေဖတို႔၏ ႐ုပ္ပံုလႊာကို စိတ္ မ်က္စိျဖင့္ ျပန္လည္၍ ထင္ေယာင္ျမင္ေယာင္ေတြးေတာႏိုင္ပါသည္။
ယခု ေရႊေရာင္ တစ္ဝင္းဝင္း တစ္ေက်ာ့ျပန္ ပြင့္လင္းလ်က္႐ွိေသာ ဆံေနာ္႐ွင္ က်ိဳက္ထီးေဆာင္း ေနရာႀကီးတြင္ အတိတ္က အရိပ္တို႔ကို မွန္းဆ၍ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ "ကမာၻ႕ ႐ွင္ဘုရင္"ဟု စာတန္းထိုးထားေသာ ထီးစုတ္ႀကီး ကို ေဆာင္းကာ ရြာ႐ိုး ကိုးေပါက္ ေလ်ွာက္၍ေနၾကေသာ ဆရာေခါင္ႏွင့္ ဦးစံေဖတို႔၏ ႐ုပ္ပံုလႊာကို စိတ္ မ်က္စိျဖင့္ ျပန္လည္၍ ထင္ေယာင္ျမင္ေယာင္ေတြးေတာႏိုင္ပါသည္။
ထိုကဲ့သို႔ေသာ တစ္ရြာလံုး ဝမ္းေရာဂါ၊ ကပ္ေရာဂါ က်ေရာက္ေနစဥ္တြင္ ထိုေဘး အႏၱာရာယ္ ကပ္ဆိုးႀကီးမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ မိမိနည္း၊ မိမိဟန္ျဖင့္ ကယ္တင္ရန္ စီမံခဲ့ေသာ ႐ုပ္ပံုလႊာႀကီးကို ျပန္လည္ျမင္ေယာင္တိုင္း " ကမာၻ႕ ႐ွင္ဘုရင္" ဟူေသာ စာလံုးမ်ားသည္ ယခုထက္တိုင္ အဓိပၸာယ္ ေကာင္းလ်က္ ႐ွိပါေတာ့ သည္။ ထိုမွ တစ္ဆင့္ မြန္ျမတ္ေသာ သေဘာတို႔ကို ေတြးေတာႏိုင္ပါသည္။
မိမိ သည္ ျမတ္႐ွင္ဇိန အေလာင္းေတာ္ျဖစ္ေၾကာင္း အေထာက္အထား အျဖစ္ အဘ ေအာင္မင္းေခါင္ ႀကီး ကိုယ္တိုင္ ရြတ္ဆိုေျပာၾကားခဲ့ေသာ မန္က်ည္းေတာ က ကဗ်ာတစ္ပုဒ္
၁၃၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေက်ာ္ ၃ ရက္၊ ၁၈ ရက္ ၊ႏိုဝင္ဘာလ၊ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္၊ၾကာသပေတးေန႔တြင္ ဆရာေခါင္ သည္ ေတာင္ကလပ္ေပၚမွ ေဝါစီး၍ ဆင္းလာစဥ္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ရြတ္ဆိုေတာ္ မူေသာ ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္႐ွိေၾကာင္း မွတ္မိသူတို႔က ေျပာၾကားၾကပါသည္။
ထိုကဗ်ာကို အလို႐ွိသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္ ႐ွာေဖြရာ ႐ုတ္တစ္ရက္ မရခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္လည္း ၁၄.၉.၂၀၀၀ ျပည့္ေန႔ ပုပၸါးေတာင္ကလပ္ ေရႊမန္က်ည္းေတာတြင္ က်င္းပေသာ ေမတၱာ သမထ ေရႊလမ္းစဥ္ ေမတၱာပို႔ အဓိ႒ာန္ေအာင္ပြဲ ႀကီးတြင္ ေဝငွေသာ စာကေလးကို အမွတ္မထင္ရ႐ွိခဲ့ပါသည္။
ထို စာကေလးမွာ ပုပၸါးေတာင္ကလပ္ ဦးေမဓာဝီ က ေဝငွေသာ ေမတၱာစာကေလး ၿဖစ္ရာ ထိုေမတၱာ စာကေလးထဲတြင္ ဆရာေခါင္ ကိုယ္တိုင္ ေတာင္ကလပ္ေပၚမွ ေဝါ စီး၍ ဆင္းလာစဥ္ အဘဘုရား ကိုယ္တိုင္ရြတ္ခဲ့ေသာ ကဗ်ာျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။ အျခား မူကြဲ႐ွိသူတို႔ ႏိႈင္းယွဥ္ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။ ဖတ္႐ွဴေတာ္မူၾကပါ။
ထို စာကေလးမွာ ပုပၸါးေတာင္ကလပ္ ဦးေမဓာဝီ က ေဝငွေသာ ေမတၱာစာကေလး ၿဖစ္ရာ ထိုေမတၱာ စာကေလးထဲတြင္ ဆရာေခါင္ ကိုယ္တိုင္ ေတာင္ကလပ္ေပၚမွ ေဝါ စီး၍ ဆင္းလာစဥ္ အဘဘုရား ကိုယ္တိုင္ရြတ္ခဲ့ေသာ ကဗ်ာျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။ အျခား မူကြဲ႐ွိသူတို႔ ႏိႈင္းယွဥ္ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ေအာက္တြင္ ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။ ဖတ္႐ွဴေတာ္မူၾကပါ။
"ေမာက္လတ္ တိမ္ေငြ႔၊ ကတ္၍ေဝွ႕သား၊
ေပ်ာ္ေမြ႔ဖြယ္ရာ၊ ေတာင္ေသလာကား၊
ေဟမာ ဝိုက္ပင့္၊ ပင္ခ်င္းဆင့္၍၊
ဖူးပြင့္အာငံု၊ ေတာ္ေမွာ္ရံုသည္၊
သင္းထံု ပန္းနံ႕၊ ႐ွစ္ခြင္ႏွံ႕လ်က္၊
ႏူးညံ႕ေလြ႕ေလြ႕၊ ေလႏွင့္ေရႊ႕ေသာ္၊
ုၾကံဳေတြ႕လိႈင္စြာ၊ ပန္းဝတ္လႊာတည္း၊
နတ္ရြာပန္းႏွင့္ ၊ၿပိဳင္ကာတင့္သို႔၊
ဂႏိုင္သေရ၊ တက္ၿဖိဳးေဝလ်က္
ေထြေထြ ရပ္ရပ္၊ ေက်ာက္ထပ္ထပ္ႏွင့္
ကလပ္ပုပၸါး၊ ေတာ္ေတာ္ဖ်ားမွာ
ပန္းမ်ားဘုရင္၊ ေတာ္ဝင္နန္းဆက္
သန္႔ဇင္ခန္႔သို႔၊ ညႇိဳ႕ညိဳ႕မိႈင္းမိႈင္း၊
ျမင္ပင္တိုင္းတြင္ ၊႐ိုးညႇာျမႏိႈင္း၊
ပုလဲဆိုင္းသြင္၊ ျမင္တိုင္းေမ်ွာ္လြမ္း၊
႐ႈမပန္းတည့္၊ စိမ့္စမ္းတံခြန္၊
ေက်ာက္သလြန္မွ၊ သြန္သြန္ဖ်န္းေဝ၊
ေက်ာက္စက္ေရတို႔၊ စီးေတြပတ္ဝန္း၊
ေပ်ာ္ဖြယ္ထြန္း၍၊ ကြၽန္းကြၽန္းသေရ၊
တို႔ေအာင္ေျမဝယ္၊ သေမၻခတၱိ၊
ႏြယ္ေတာ္႐ွိလ်က္၊ သီရိ ဘုန္းေမာ္၊
ကမၻာေက်ာ္သား၊ ေတေဇာ္ထန္ျပင္း၊
သိဒၶိ ဝင္းလ်က္၊ လူမင္း နတ္တို႔၊
ဦးခိုက္ႀကိဳ၍ ၊ႏွစ္ၿမိဳ႕ေမြ႕ေမြ႕၊
လြန္ေႂကြ႕သဒၶါ၊ ေစတနာႏွင့္၊
ပူဇာသက္ႏွင္း၊ မင္းမင္း ဦးေသ်ွာင္၊ ဘမင္းေခါင္ ကို၊
သိန္းေထာင္ တိုင္းရြာ၊ လူမ်ားစြာတို႔၊
ေရာက္လာ သဲသဲ၊ ႐ႈမစဲဘဲ၊
ေအာင္ပြဲသဘင္၊ ညီလာဝင္႐ွင့္၊
သြန္သင္သိပၸ၊ မ်ားသိႆကို၊
ေဝငွေပးအင္၊ ဂုဏ္ထူး တင္သည္၊
ျမတ္႐ွင္ ဇိန အေလာင္းေတာ္....။"
ေပ်ာ္ေမြ႔ဖြယ္ရာ၊ ေတာင္ေသလာကား၊
ေဟမာ ဝိုက္ပင့္၊ ပင္ခ်င္းဆင့္၍၊
ဖူးပြင့္အာငံု၊ ေတာ္ေမွာ္ရံုသည္၊
သင္းထံု ပန္းနံ႕၊ ႐ွစ္ခြင္ႏွံ႕လ်က္၊
ႏူးညံ႕ေလြ႕ေလြ႕၊ ေလႏွင့္ေရႊ႕ေသာ္၊
ုၾကံဳေတြ႕လိႈင္စြာ၊ ပန္းဝတ္လႊာတည္း၊
နတ္ရြာပန္းႏွင့္ ၊ၿပိဳင္ကာတင့္သို႔၊
ဂႏိုင္သေရ၊ တက္ၿဖိဳးေဝလ်က္
ေထြေထြ ရပ္ရပ္၊ ေက်ာက္ထပ္ထပ္ႏွင့္
ကလပ္ပုပၸါး၊ ေတာ္ေတာ္ဖ်ားမွာ
ပန္းမ်ားဘုရင္၊ ေတာ္ဝင္နန္းဆက္
သန္႔ဇင္ခန္႔သို႔၊ ညႇိဳ႕ညိဳ႕မိႈင္းမိႈင္း၊
ျမင္ပင္တိုင္းတြင္ ၊႐ိုးညႇာျမႏိႈင္း၊
ပုလဲဆိုင္းသြင္၊ ျမင္တိုင္းေမ်ွာ္လြမ္း၊
႐ႈမပန္းတည့္၊ စိမ့္စမ္းတံခြန္၊
ေက်ာက္သလြန္မွ၊ သြန္သြန္ဖ်န္းေဝ၊
ေက်ာက္စက္ေရတို႔၊ စီးေတြပတ္ဝန္း၊
ေပ်ာ္ဖြယ္ထြန္း၍၊ ကြၽန္းကြၽန္းသေရ၊
တို႔ေအာင္ေျမဝယ္၊ သေမၻခတၱိ၊
ႏြယ္ေတာ္႐ွိလ်က္၊ သီရိ ဘုန္းေမာ္၊
ကမၻာေက်ာ္သား၊ ေတေဇာ္ထန္ျပင္း၊
သိဒၶိ ဝင္းလ်က္၊ လူမင္း နတ္တို႔၊
ဦးခိုက္ႀကိဳ၍ ၊ႏွစ္ၿမိဳ႕ေမြ႕ေမြ႕၊
လြန္ေႂကြ႕သဒၶါ၊ ေစတနာႏွင့္၊
ပူဇာသက္ႏွင္း၊ မင္းမင္း ဦးေသ်ွာင္၊ ဘမင္းေခါင္ ကို၊
သိန္းေထာင္ တိုင္းရြာ၊ လူမ်ားစြာတို႔၊
ေရာက္လာ သဲသဲ၊ ႐ႈမစဲဘဲ၊
ေအာင္ပြဲသဘင္၊ ညီလာဝင္႐ွင့္၊
သြန္သင္သိပၸ၊ မ်ားသိႆကို၊
ေဝငွေပးအင္၊ ဂုဏ္ထူး တင္သည္၊
ျမတ္႐ွင္ ဇိန အေလာင္းေတာ္....။"
ဘိုးမင္းေခါင္ အေၾကာင္းကို အေလးအနက္ သစၥာ ဆို၍ ေျပာျပေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား ေလ့လာခ်က္
သာသနာျပဳ ေအးျမသႏၱာ သည္ မိမိ၏ ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္ ျဖစ္ေသာ ပန္သစၥာ ဆိုမိပါသည္ ဟူေသာ စာကို နကၡတၱေရာင္ျခည္ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ _၁၀၉၊ ၁၉၉၉ခုႏွစ္၊ ျသဂုတ္လ၊ စာ-၃၇၊၃၈၊၃၉တြင္ ေရးသားခဲ့ပါ သည္။ ထိုစာ အရ သာသနာျပဳေအးျမသႏၱာ သည္ အဘေအာင္မင္းေခါင္ႀကီး အေၾကာင္းကို အေလးအနက္ေလ့လာလ်က္ ႐ွိေၾကာင္း ထင္႐ွား သိသာလာပါသည္။ သူ၏ စကားအရ ျပန္ေျပာပါမည္။
အဘမင္းေခါင္ႀကီး ကို ၾကည္ညိဳေလးစား အေရးထား ဖြဲ႔ႏြဲ႔ေဖာ္က်ဴး မွတ္တမ္း တင္ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္ အေျမာက္ အျမား႐ွိပါသည္။ ထိုအထဲတြင္ ေအးျမသႏၱာ သည္ ထူးျခားေသာသူ တစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။ သူ၏ မွတ္တမ္းမ်ားသည္ ေလးစားဖြယ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္႔ ဤစာျပဳစုသူက ေသခ်ာစြာ စုေဆာင္း မွတ္သားထားပါသည္။
ေအာက္ပါ စာသားတြင္ ေအးျမသႏၱာ သည္ ေခါင္ေလးေခါင္ အေၾကာင္း မိမိေလ့လာသမ်ွကို ေဖာ္ထုတ္ထားေၾကာင္း ေတြ႔႐ွိရပါသည္။
(၁) ဒီေနရာမွာ ေခါင္ေလးေခါင္ ကိုလည္း နည္းနည္း ျပန္ေျပာပါဦးမယ္။
ပထမ အင္းဝ မင္းေခါင္ကို မင္းေပ်ာက္ႀကီး လို႔လည္း ေခၚပါတယ္။ အဲ့ဒီ ဘဝမွာလည္း အင္း အတတ္ႏွင့္ ကိစၥၿပီးပါတယ္။
ဒုတိယ မင္းေခါင္ ဘဝမွာလည္း ဓာတ္စမအတတ္နဲ႔ ကိစၥၿပီးပါတယ္။
တတိယ မင္းေခါင္ ဘဝမွာလည္း အင္း စမ အတတ္ေတြကို အၿပီးတတ္ပါတယ္။ စတုတၳမင္းေခါင္ ဘဝမွာလည္း အမ်ိဳး၊ဘာသာ၊သာသနာ အေရးမို႔ အဲ့ဒီ ႐ုပ္ နဲ႔ အဲ့ဒီနာမ္ နဲ႔ တစ္ခါ ျပန္ဝင္လာရတာပါ။ အဲဒါ (ေခါင္ ေလး ေခါင္) အမည္ ခံယူထားတဲ့ အဘေခါင္ ပါပဲ။
ပထမ အင္းဝ မင္းေခါင္ကို မင္းေပ်ာက္ႀကီး လို႔လည္း ေခၚပါတယ္။ အဲ့ဒီ ဘဝမွာလည္း အင္း အတတ္ႏွင့္ ကိစၥၿပီးပါတယ္။
ဒုတိယ မင္းေခါင္ ဘဝမွာလည္း ဓာတ္စမအတတ္နဲ႔ ကိစၥၿပီးပါတယ္။
တတိယ မင္းေခါင္ ဘဝမွာလည္း အင္း စမ အတတ္ေတြကို အၿပီးတတ္ပါတယ္။ စတုတၳမင္းေခါင္ ဘဝမွာလည္း အမ်ိဳး၊ဘာသာ၊သာသနာ အေရးမို႔ အဲ့ဒီ ႐ုပ္ နဲ႔ အဲ့ဒီနာမ္ နဲ႔ တစ္ခါ ျပန္ဝင္လာရတာပါ။ အဲဒါ (ေခါင္ ေလး ေခါင္) အမည္ ခံယူထားတဲ့ အဘေခါင္ ပါပဲ။
ေအးျမသႏၱာ ၏ တင္ျပခ်က္တြင္ ဝိဇၨာဓိုရ္ အဖြဲ႔ႀကီး ဟူေသာ စကားတစ္ခြန္း ကိုလည္း ေအာက္ပါအတိုင္း ေတြ႔႐ွိရပါသည္။ ေအးျမသႏၱာ ေဖာ္ျပခ်က္တြင္ သီေပါမင္း ပါေတာ္ မူၿပီး ၃ႏွစ္ အၾကာက မွတ္တမ္းျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔႐ွိရပါသည္။
သစၥာ ဆိုၿပီးလ်ွင္ မဟာ ေအာင္မင္းေခါင္ အေၾကာင္း ဖြင့္ဟေျပာဆိုခ်က္မ်ား
ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၁၃၁၄ ခုႏွစ္မွာ ထုတ္ေဝခဲ့တဲ့ အသ်ွင္ေဇာတိပါလ ရဲ႕ ေအာင္မင္းေခါင္ႀကီး (ဝိဇၨာဝင္) သ မိုင္း ဆိုတဲ့ စာအုပ္ဟာ အုပ္ေရ (၅၀၀၀) ထြက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ၁၃၁၄ ခု၊ နတ္ေတာ္လဆန္း မွာပဲ ဆရာႀကီး ဦးေပၚဦး ျပဳစု ခဲ့တဲ့ ဝိဇၨာဓိုရ္ ေအာင္မင္းေခါင္ ၏ ထြက္ရပ္ေပါက္ ရာဇဝင္ ဆိုတဲ့ စာအုပ္ေတြဟာ အေတာ့္ကို ေလ့လာဖို႔ ထိုက္တဲ့ စာအုပ္ေတြပါ။ ခုေတာ့ အလြန္႐ွားပါးေနပါၿပီ။
အသ်ွင္ေဇာတိပါလ ေရးသားတဲ့ ဝိဇၨာဝင္ သမိုင္း စာအုပ္ထဲမွာ ပုပၸါးဘိုးမင္းေခါင္ ရဲ႕ ပံုေတာ္ တစ္ခုပါ႐ွိၿပီး ပံုေတာ္ထိပ္မွာ (အလံုးစံုေသာ ဝိဇၨာတို႔၏ ဦးစီး ဥကၠ႒၊ သဗၺသိဒၶိဝိဇၨာဓရ ပါကဋေတဇ၊ဓမၼေစတီ ရဃရ)ေအာင္မင္းေခါင္ႀကီး ဆိုၿပီး အတိအလင္းေဖာ္ျပပါ႐ွိထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္ဟူ၍ ေအးျမသႏၱာက ေဖာ္ထုတ္တင္ျပပါသည္။
အသ်ွင္ေဇာတိပါလ ေရးသားတဲ့ ဝိဇၨာဝင္ သမိုင္း စာအုပ္ထဲမွာ ပုပၸါးဘိုးမင္းေခါင္ ရဲ႕ ပံုေတာ္ တစ္ခုပါ႐ွိၿပီး ပံုေတာ္ထိပ္မွာ (အလံုးစံုေသာ ဝိဇၨာတို႔၏ ဦးစီး ဥကၠ႒၊ သဗၺသိဒၶိဝိဇၨာဓရ ပါကဋေတဇ၊ဓမၼေစတီ ရဃရ)ေအာင္မင္းေခါင္ႀကီး ဆိုၿပီး အတိအလင္းေဖာ္ျပပါ႐ွိထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္ဟူ၍ ေအးျမသႏၱာက ေဖာ္ထုတ္တင္ျပပါသည္။
ေအးျမသႏၱာ ၏ အထက္ပါ စာတို႔တြင္ နာမ္ကိန္းသည့္႔ အေၾကာင္းလည္း ပါ၏။ ေခါင္သံုးေခါင္ အေၾကာင္းလည္းပါ၏။ သုေတသီ တို႔က ဆက္လက္ေဝဖန္ စဥ္းစားရန္ အခ်က္အလက္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ေလးစားထိုက္ေသာ အဆိုအမိန္႔မ်ားျဖစ္ေၾကာင္းသိ႐ွိရပါသည္။ ေအးျမသႏၱာ က ေအာက္ပါ စာပိုဒ္တြင္ အမ်ားသူငါ သိၾကေသာ ဦးအာစိဏၰ အေၾကာင္းကို ရဲရဲ ဝံ႔ဝံ တင္ျပထားေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႔႐ွိရပါသည္။
မဟာေအာင္မင္းေခါင္ ဟု လူအမ်ား ေခၚဆိုေနၾကေသာ ေရႊျပည္ဝင္
ထြက္ရပ္ေပါက္ ဆရာေတာ္ ဦးအာစိဏၰ
ထြက္ရပ္ေပါက္ ဆရာေတာ္ ဦးအာစိဏၰ
အဘေအာင္မင္းေခါင္ နာမ္ကိန္း ထားတဲ့ ဆရာေတာ္ ဦးအာစိဏၰ၊ လူအမည္ ဦးမင္းေအာင္ ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာလည္း သူ႔ပင္ကို အရကိုပဲ ပါရမီ ရင္႔့က်က္ၿပီး သိဒၶိ႐ွင္ တစ္ဦးမ်ား ျဖစ္ေနမလားလို႔ ေတြးမိေၾကာင္း။ အဲဒီဆရာေတာ္ ပ်ံေတာ္မူခ်ိန္ဟာ သက္ေတာ္ ၃၆ ႏွစ္ျဖစ္ၿပီး အဲ့ဒီ ႐ုပ္ကို အဘေခါင္ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ ကာလဟာ ၆၄ႏွစ္ ဆိုေတာ့ ဒီ႐ုပ္ႀကီးဟာ ႏွစ္ ၁၀၀တိုင္ ေအာင္ တည္တံ႔ေန တဲ့ သေဘာဟာ ထူးျခားမႈတစ္ရပ္ပဲ။
ကိစၥၿပီး ေျမာက္လို႔လည္း ခရီးေပါက္ခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ အေသထြက္ သေဘာမ်ိဳးႏွင့္ ႐ုပ္ကို စြန္႔ခြာခဲ့တာမို႔ ဒီ႐ုပ္ကို ထံုကူးၿပီး အဘေခါင္ ရဲ႕ နာမ္ နဲ႔ ေပါင္းစပ္ အသံုးျပဳခဲ့ေၾကာင္း။
ကိစၥၿပီး ေျမာက္လို႔လည္း ခရီးေပါက္ခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေပမယ့္ အေသထြက္ သေဘာမ်ိဳးႏွင့္ ႐ုပ္ကို စြန္႔ခြာခဲ့တာမို႔ ဒီ႐ုပ္ကို ထံုကူးၿပီး အဘေခါင္ ရဲ႕ နာမ္ နဲ႔ ေပါင္းစပ္ အသံုးျပဳခဲ့ေၾကာင္း။
အဘေအာင္မင္းေခါင္ ဟာ ဦးအာစိဏၰ လား။ ဦးအာစိဏၰ ဟာ အဘေအာင္မင္းေခါင္လား " ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ "အဘေအာင္မင္းေခါင္ ဟာ ဦးအာစိဏၰ ဟုတ္ပါတယ္။ ဦးအာစိဏၰ အဘ ေအာင္မင္းေခါင္ မဟုတ္ပါဘူး" ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊
ဆိုလိုတာကေတာ့ ဦးအာစိဏၰ ရဲ႕ ႐ုပ္ခြံ အတိုင္း ၾကည့္ေျပာမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဦးအာစိဏၰ အဘေအာင္မင္းေခါင္ပါပဲ" ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊" တစ္ကယ့္ ဦးအာစိဏၰ နာမ္ဟာ ဝိဇၨာမယ ပညာရပ္ေတြႏွင့္ အတူ အတြင္း စခန္း ကို ျမန္းႂကြခဲ့ၿပီျဖစ္လို႔ ဦးအာစိဏၰက သပ္သပ္၊ ဒီ႐ုပ္ခြံကို အသံုးျပဳထားတဲ့ အဘေခါင္က သပ္သပ္စီပဲ"ဟူ၍ လည္းေကာင္း ဖြင့္ေဖာ္ထားသည္ကို ေလ့လာေတြ႔႐ွိရပါသည္။
ၿပီးပါၿပီ
ဆိုလိုတာကေတာ့ ဦးအာစိဏၰ ရဲ႕ ႐ုပ္ခြံ အတိုင္း ၾကည့္ေျပာမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဦးအာစိဏၰ အဘေအာင္မင္းေခါင္ပါပဲ" ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊" တစ္ကယ့္ ဦးအာစိဏၰ နာမ္ဟာ ဝိဇၨာမယ ပညာရပ္ေတြႏွင့္ အတူ အတြင္း စခန္း ကို ျမန္းႂကြခဲ့ၿပီျဖစ္လို႔ ဦးအာစိဏၰက သပ္သပ္၊ ဒီ႐ုပ္ခြံကို အသံုးျပဳထားတဲ့ အဘေခါင္က သပ္သပ္စီပဲ"ဟူ၍ လည္းေကာင္း ဖြင့္ေဖာ္ထားသည္ကို ေလ့လာေတြ႔႐ွိရပါသည္။
ၿပီးပါၿပီ
ဖတ္လို႔မရပါ
ReplyDelete