ဂ်ပန္မွာ ကေလးေတြ ေက်ာင္းသြားတာ



ဂ်ပန္မွာ ကေလးေတြ ေက်ာင္းသြားတာ နမူနာ ေလးပါ ေက်ာင္းကို ကိုယ့္ရပ္ကြက္ က ေက်ာင္း မွာပဲ အပ္လို ့ရပါတယ္ ရပ္ကြက္ေက်ာ္ အပ္လို့မရပါ ။

ကြ်န္မတို့ေနတဲ့ ITABASHI ဆို ရင ္အပ္လို ့ရတာ မူလတန္း ၃ေက်ာင္းရွိ တယ္ အဲဒီ ေက်ာင္း ၃ေက်ာင္းထဲကမွ တစ္ေက်ာင္းကို အပ္လို ့ရပါတယ္ ေက်ာင္း ကို အပ္ဖို ့စီမံခန့္ခဲြတာ က ဘယ္အိမ္မွာေနတဲ့ ဘယ္ကေလးက ဘယ္ ႏွစ္မွာေက်ာင္းတတ္ရမယ္ လို ့ တတ္လို့ေက်ာင္း လိပ္စာ နဲ့ တစ္ကြ ရပ္ကြက္ရုံးက စာလာပါတယ္ ။ ကိုယ္က အဲဒီထဲကမွ ကိုယ္ အဆင္ေျပမဲ့ ေက်ာင္းကိုေရြးၿပီးေက်ာင္းကို သတင္းပို ့ရပါတယ္ ။

အမ်ားစုေရြးတာက အိမ္နဲ့ နီးမဲ့ေက်ာင္းပါ ရပ္ကြက္မွာေနတဲ့လူ ဦးေရနဲ့ ေက်ာင္း အေရအတြက္ က သူတို ့က လုံေလာက္ေအာင္ တြက္ခ်က္ထားတာပါ ။

ေက်ာင္း ဆင္း ေက်ာင္းတတ္ခ်ိန္ ေက်ာင္းအနီးနားကို ကားလဲ လာ လို ့မရပါ ၾကိဳပို ့လုပ္လို့ မရပါ ။ ဒါေၾကာင့္ အေ၀းမွာ မထားၾကတာပါ ..

ျမိဳ့သစ္ အိမ္ယာသစ္ တည္ေဆာက္တိုင္း ပါတာက ေက်ာင္း ေဆးခန္း လုံေလာက္တဲ့ အက်ယ္အ၀န္း နဲ့ ၄ ထပ္ ၅ ထပ္ ရွိတဲ့ ကားပါကင္ နဲ့ ပန္းၿခံ ကစားကြင္း ပါ မျဖစ္မေန ပါပါတယ္ ။

ျမန္မာျပည္မွာလို ျမိဳ့စြန္ေတြမွာ အိမ္ရာ စီမံကိန္း အၾကီးၾကီးေတြ လုပ္ေပးၿပီး အဲဒီမွာေနတဲ့ မိသားစုမွာ ပါလာမဲ့ တိုးလာမဲ့ ကေလးငယ္မ်ား အတြက္ ကိို စာသင္ေက်ာင္း မပါ ေဆးခန္း မပါ ေတာ့ တာ၀န္ရွိသူမ်ား ကေလးပညာေရးကို မစဥ္းစားေပးတာ သိပ္သိသာပါတယ္ ။ လူၾကားေအာင္ ပညာေရးဘာညာ တာ၀န္ရွိသူ ေၾသာ္ေနတာပါ ။ (ဒါက စကားစပ္ပါ)

သူတို ့နိုင္ငံမွာ ေမြးလာတဲ့ ကေလးတိုင္း ဘာလူမ်ိဳး ဘာဘာသာ ျဖစ္ျဖစ္ အရြယ္ေရာက္လာလို ့နိုင္ငံတြင္းမွာ ရွိေနရင္ ေက်ာင္း အပ္ရမဲ့ေန့ကို ခ်က္ခ်င္းသိပါတယ္ ။ အစိုးရေက်ာင္း မအပ္ခ်င္လို ့ပုဂၢလိက ေက်ာင္းအပ္ရင္ လဲ private ေက်ာင္းက နိင္ငံေတာ္ကို အေၾကာင္းၾကား ေပးရပါတယ္ ။

မအပ္ျဖစ္ ေက်ာင္းမထားျဖစ္ရင္ ျမိဳ ့နယ္က ခ်က္ခ်င္းေရာက္လာၿပီး ဘာ အခက္အခဲ ရွီလဲ ကူ ညီဖို ့ခ်က္ခ်င္းေရာက္ လာတာပါ ။ ဒီေလာက္ ပညာေရးကို အားေပးပါတယ္ ။ အစိုးရေက်ာင္းၾကိဳက္တဲ့ ေက်ာင္းကိုထား သခၤန္းစာ က ဟို ေတာ ေရပတ္လည္ ၀ိုင္းေနတဲ့ကြ်န္းက စာသင္ေက်ာင္းက ဒီေန့ သင္တာ နဲ့သင္ခန္းစာက ျမိဳ့ေပၚ အတန္းတူ ေက်ာင္းအားလုံး သင္ခန္းစာနဲ့အတူတူပါ ပဲ ဘာမွမကဲြပါ ။

ဘယ္ကေလးက ဘယ္ဘာသာ ညံ့တယ္ ဆိုတာ ဆရာမမ်ားက သိပါတယ္ ခ်က္ခ်င္း အစားထိုး သင္ေပးထားၿပိးသားပါ အတန္းတင္ စာေမးပဲြဆိုတာ မရွိပါ အတန္းၾကီးလာရင္ ေတာ့ အရည္အခ်င္း စစ္ စာေမးပဲြရွိေပမဲ့ က်လို ့ေနာက္တစ္နွစ္ ဒီအတန္းတတ္ရတယ္ ။ ဆိုတာ လုံး၀ မရွိသေလာက္ပါပဲ မိဘ မ်ား ခရီးသြားရ လို ့ ေက်ာင္းခ်ိန္ မမွန္ျဖစ္လို ့စာမမွီလို ့ မျဖစ္ မေန ဒီအတန္း ျပန္ေနရတာေတာ့ရွိေပမဲ့ အလြန္နဲပါတယ္ ။

ေက်ာင္းမွာ သင္တာက အစု အဖဲြ ့ နဲ့ ေခါင္းစဥ္ေလးေတြ ခ်ေပးၿပီး အုပ္စု လိုက္ေဆြးေႏြး ပဲြေလးေတြ ကိုယ္တစ္ေန့တာ လုပ္ငန္းေလးေတြ ျပင္ပေလ့လာေရး မွတ္ခ်က္ ေလးေတြ ကို Report လို ေလး ျပန္ေရးခိုင္းတာ မ်ိဳးေတြ ကိုယ္စိုက္ထားတဲ့ ပန္းပင္ ရဲ့ အေၿခအေနေလးေတြကို ျပန္ေရးခိုင္းတာမ်ိဳးေလးေတြပါ ။


အဲဒီမွာ ဂီတ ပါမယ္ ။ အားကစားပါမယ္ ။ ပန္းခ်ီပါမယ္ ။ ၂ တန္းက စၿပီး ကြန္ျပဴတာ အေၿခခံပါမယ္ ။
အဲဒါေလးေတြကို ညွပ္ညွပ္ၿပီးမွ ဂ်ပန္ စာနဲ့ သခ်ာၤ ကို သင္ေပးလိုက္တာပါ ၄ တန္းေလာက္ထိ ဒါပါပဲ အတန္းတင္ စာေမးပဲြမရွိပါ ။






ဟုိကေလး သခၤ်ာညံ ့တယ္ လို ့ စာညံ့တယ္ ဆိုတာ မရွိပါ အလီ ကိုမျဖစ္မေန ၃ တန္းမွာ မွ သင္ပါတယ္ ။ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာၾကီးဆီကို ၃ တန္းကေလး ၁၀၀ ေက်ာ္ေလာက္က တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ တန္းစီၿပီး ဆိုျပရတာပါ ။

ေနာက္ ေက်ာင္းမွာ အုပ္စုဖဲြ့ၿပီးေခါင္းစဥ္ေလးေတြကို ေဆြးေႏြးခိုင္းတာပါ ။တစ္လ တစ္ၾကိမ္ စေန မွာ မိဘေတြက ေက်ာင္းမွာ ကေလးေတြကို စာသင္တာကို ေနာက္က ေနရပ္ၾကည့္ဖို ့မိဘေတြကိုေခၚပါတယ္ ။ ၀င္စြက္ဖက္တာ မရွိပါ ။ ဟိုလိုေျဖလိုက္လို ့ဒီလို ေျဖလို က္ေျပာလို ့မရပါ ေျပာဖို ့လဲ မလိုပါ ။

သူတို ့ဟာသူတို ့စီစဥ္သြားတာပါ အုပ္စု ဖဲြ ၅ ေယာက္ တစ္ဖဲြ႔ ဆို ခုံနီးခ်င္း အုပ္စုေလး ၅ ခုံ စီဖဲြ့သြားပါတယ္ ။ တစ္ေယာက္ပို တစ္ေယာက္လို ဆိုလဲ သူတို ့ခ်င္း ပဲ ညွိသြားပါတယ္ ။ အျမဲ တန္း ဒီလူ ခ်ည္းပဲ အုပ္စုဖဲြ့လို ့မရပါ ခုံ အေရွ့အေနာက္ကို တစ္ရက္ခ်င္းစီ တိုးတိုး ၿပီးထိုင္ရတာပါ ။

နီးစပ္ရာသူတုိ ့ဘာသာ အုပ္စုေလး ဖဲြ႔ပါတယ္ ။ ေခါင္းစဥ္ေလးကလဲ ဆရာက စဥ္းစားေပးတာ မေန့ က ေက်ာင္းအ၀မွာ အမွိုက္ ေတြ ့ တယ္ အဲဒီ အမွီဳက္ေၾကာင့္ စိတ္ထဲ ဘယ္လို ခံစားရလဲ ဘာေတြ လုပ္သင့္လဲ အဲဒီ အမွုိက္ျပစ္တဲ့သူက မျပစ္ရတဲ့ေနရာမွာ ဘာေၾကာင့္ ျပစ္တယ္ထင္လဲ ။



ဘယ္လို အေရးယူသင့္သလဲ ေနာက္မျပစ္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲ ဒါမ်ိဳး ေလး ေတြ ပါပါတယ္ အေရးယူ အျပစ္ ခ်ညး္ပဲ ေျပာလို ့ေဆြးေႏြးလို ့မရေအာင္ ဆရာက ျပန္ထိမ္းညွိေပးပါတယ္ ။ သူ ျပစ္ရတဲ့ အေၾကာင္း အခက္အခဲ လဲရွိနုိင္ေၾကာင္းေလးကို အဖဲြ ့တစ္ခုခ်င္းစီ ကို အရင္ေဆြးေႏြးခိုင္းၿပီး ရင္ ေခါင္းစဥ္ ဂိုက္လိုင္း တစ္ခုကို တစ္ခုခ်င္း စီ သူ ့အျမင္ ကိုယ့္အျမင္ ေဆြးေနြးခိုင္းတာပါ ။

တစ္ဦးတည္း တတ္ၿပီးတစ္ဦးတည္း ေတာ္ေနရင္ လဲ လက္မခံပါ ။ကိုယ့္အုပ္စုက ကိုယ္လို မစဥ္းစားတတ္တဲ့ သူ ကို ပါ ကိုယ္ဘာေၾကာင့္ ဒီလို စဥ္းစားတာ ဒီလို စဥ္းစားၾကည့္ ဆိုတာကို အခ်င္းခ်င္း ညွိခိုင္းတာပါ ။ အဲဒီသင္ခန္းစာ ေလးက သူတို ့ဆီမွာ အုပ္စု ေတြ အဖဲြ ေ့တြမ်ားေပမဲ့ျပိဳကဲြတာ သိပ္ မရ်ီပါ ။

ျမန္မာ က ၃ ေယာက္ ရွိရင္ ၄ ဖဲြ ့ကဲြတယ္ ဆိုတာ အေျပာခံရတာ စာသင္ေက်ာင္းက ဒါမ်ိဳး မသင္ေပးလိုက္လို ့ပါ ။



ငယ္စဥ္ကတဲက သူ့အျမင္ ကိုယ့္အျမင္ကို ခံစားတတ္ေအာင္ အရာရာကို အျပစ္ခ်ည္းပဲ မျမင္ ၾကေအာင္ မသင္ေပးခဲ့လို ့ပါ ။ ထစ္ခနဲ၇ွိ မိဘ မေကာင္းလို ့ဆိုတာခ်ည္းပဲ ေျပာၾကပါတယ္ ။ မိဘဆီက ပါလာတာ က စရိုက္ နဲ့ ဗီဇပဲ ပါနိုင္မွာပါ ။ ဒါကို အမ်ားနဲ ့့ဆက္ဆံရရင္ ေနနည္းထိုင္ နည္း က အမ်ား နဲ့ တူတူ ေနတတ္ဖို ့ေက်ာင္းကသင္ဖို ့လိုပါတယ္ ဒါကေက်ာင္းက သင္ေပးရမဲ့ သင္ခန္းစာပါ...

အမ်ားစုက ေက်ာင္း ဆိုတာ စာပဲ သင္ရမယ္ ထင္ေနတာပါ စာေတြ အလြတ္က်တ္ အလြတ္ေျဖ အမွတ္ေကာင္း နံပါတ္ ၁ သူမ်ားထက္ သာ ေတြကို သင္ေပးလိုက္တဲ့ ကေလးက သူမ်ားကို ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္ဖို ့သူမ်ား အေတြးကို ပါ ခံစားေပးဖို ့ အမွိုက္ျမင္တာနဲ့ အမွိုက္ျပစ္တဲေ့ကာင္ စည္းကမ္းမရွိဘူးဆိုၿပီး ေတြးမဲ့ အစား အေၿခအျမစ္ က်က် စဥ္းစားတတ္ေအာင္ အမွိုက္သြားျပစ္ေနရင္း နဲ့ ရုတ္တရက္ မူးလဲၿပီး အေရးေပၚ အေၿခအေန တစ္ခုခုေၾကာင့္လား မ်ိဳးေလးပါ ။

စဥ္းစားခိုင္းတာ ဒါကို ေဘးက ဒီအမွိုက္ကို ျမင္တဲ့အခ်ိန္ မွာ ဘာမွ မလုပ္ၾကဘူးလား ဆို တာ မိဘ မအားလို ့ကေလးကိုျပစ္ခိုင္း လိုက္တာမွာ ကေလးက ေနရာမွားျပစ္ သလား မ်ိဳၚေလးကို ေဆြးေႏြးၿပိး သင္တာပါ စာတစ္ပုဒ္ ကို အလြတ္ က်တ္ခိုင္း တာထက္ မ်ားစြာ တန္ဖိုးရွိတဲ့ သင္ခန္းစာမ်ားပါ .. .ဒါကြ်န္မ ဥပမာေပးတာပါ ။
အဲဒီ သင္ခန္းစာ ေဆြးေႏြးေနတုံးမွာ ကေလး တစ္ဦးက ဆရာကိုေမးလိုက္တဲ့ေမးခြန္းေလး အရမး္ သေဘာက်တယ္ သူမ်ား မျမင္ မစဥ္းစားတာ စဥ္းစားလိုက္ပုံေလး ။

ဆရာ ဒီအမွိုက္ကို ျမင္သလား တဲ့ ဆရာကျမင္တယ္ ျမင္လို ့ဒီေမးခြန္းကို ေမးတာ လို ့ေျပာတယ္ ။ သူငယ္ခ်င္းလို ေဆြးေနြးတာ ကေလးက ထပ္ေမး တယ္ ျပစ္ တဲ့သူကို ေတြ့လိုက္ သလားတဲ့ ဆရာက မေတြ ့ဘူးတဲ့ ။

ကေလးက ထပ္ေျပာတယ္ ဆရာ အဲဒီ အမွိုက္ကို ဘာလုပ္ခဲ့သလဲ တဲ့ ဆရာက လက္ခုပ္တီးၿပီး ကေလးပါတဲ့ အဲဒီအုပ္စုကို ခ်ိီးက်ူးတယ္ ကေလးတစ္ေယာက္ထဲကို မခ်ီးမႊန္းပါ ။ သူလုပ္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းကို ကေလးအားလုံးကုိျပန္ရွင္းျပတယ္ ။ အဲဒီလို အုပ္စု အဖဲြ့ေလး နဲ့ လုပ္တတ္ စဥ္းစားတတ္ေအာင္ သင္သလို တစ္ဦး ခ်င္း အတြက္လဲ သင္ပါတယ္ ။

ပန္းပင္ေလး စိုက္ထားရင္ တစ္ဦးခ်င္စီ ကိုယ္ အပင္ ျဖစ္လာတာကို အေသးစိတ္ ပုံေလးပါ ဆဲြၿပီး သူတို ့အျမင္ အျဖစ္အပ်က္ ေလးေတြ ကို စာေရးခိုင္းပါတယ္ ။

အိမ္မွာ ပိတ္ရက္မွာ လုပ္ခဲ့တာေလး ကို လဲ ေဟာေျပာပဲြမွာ ေဟာေျပာရ သလို အတန္းေရွ့ ထြက္တစ္ဦးစီ အကုန္ လုံး အခ်ိန္သတ္ မွတ္ေပးၿပီးေျပာ ခိုင္း တာေလး စကားေျပာဖို ့ေရွ့ထြက္လာရင္ လူေတြကို အရိုအေသးေပးရမွာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ေျပာရမွာ စသည္ျဖင့္ အေသးစိတ္ ပါသင္လိုက္တာပါ ။ကေလး က ငယ္ကတဲ က လူရာ၀င္ေနပါၿပီ ။

အုပ္စုလိုက္ကို လဲ အလွည့္က်ေခါင္းေဆာင္ေလး လုပ္ခိုင္းပါတယ္ ။ စိုက္ ခင္းေလး တစ္ဖဲြ ့ဖဲြ့ေပးတာမ်ိဳး လုပ္ၿပီး ေခါင္းေဆာင္ အလွည့္က် လုပ္ခိုင္းတာ ေခါင္းေဆာင္ခိုင္းတာကို ေနာက္ လိုက္ အလွည့္က် သူက လိုက္နာ ခိုင္းတာမ်ိဳးေလးေတြပါ ။

ေက်ာင္းဆိုတာ စာသင္တာ တစ္ခုတည္း မဟုတ္ပါေၾကာင္း နဲ့့ ထစ္ခနဲရွိ ဆရာ ၀န္ ျဖစ္ ဖို ့တစ္ခုတည္း ေက်ာင္း ပို ့တာ မဟုတ္ ေၾကာင္း ကို မိဘေကာ ဆရာေကာ တာ၀န္ ရွိသူမ်ားေကာ သိဖို ့လိုပါတယ္ ။
ေနာက္ ေက်ာင္းအၾကယ္ အ၀န္း ပါ ကြ်န္းနိုင္ငံေျမရွား တဲ့ နိုင္ငံမွာေတာင္ အက်ယ္ က ကစားကြင္း မိုးလုံေလလုံ အစည္းအေ၀းခန္းမ စသည္ျဖင့္အ ကုန္ ပါပါတယ္ လုံေလာက္ပါတယ္ ။

ျမန္မာျပည္မွာ ေက်ာင္းေတြက မူလက က်ယ္ပါတယ္ ။ ေနာက္ေတာ့ ေက်ာင္းေျမေတြ ေပ်ာက္ကုန္ပါတယ္ ။ ေဘး အိမ္နဲ့ ကပ္ေနတဲ့ေက်ာင္းေတြလဲ မ်ားစြာရွိပါတယ္ ။ မီးေရး ထင္းေရး သိပ္ အႏၱရယ္မ်ားပါတယ္ ။

ထြက္ေပါက္ လုံလုံေလာက္ေလာက္မရွိ ေက်ာင္းေရွ ့မွာ ကား လမ္းမၾကီး နဲ့ေက်ာင္းေတြ အခု ပုဂလိကေက်ာင္းေတြ ဆို အခန္းက်ဥ္းေလးေတြ မွာ ကိုယ္ ပိုင္ေက်ာင္း လုပ္ သင္ေနတယ္ ။ အလင္းေရာင္ လုံုလုံေလာက္ေလာက္မရွီ ဒါေတြစီ စစ္ရမွာပါ ။ ေအာင္ ခ်က္ ေကာင္းရင္ အမွတ္အမ်ားၾကီး ရတဲ့ေက်ာင္းသား ေမြးထုတ္နိုင္တယ္ ဆိုတာကို ဂုဏ္ယူေနတဲ့ ပညာေရးစနစ္ က တစ္ကုိယ္ေကာင္း စိတ္ ေတြ ေမြးထုတ္ေန တာပါပဲ ။ေနာက္ေက်ာင္းလြႊတ္ ခ်ိန္ ပါ ျမန္မာျပည္ မွာ ေက်ာင္း ဆင္းေခါင္းေလာင္း နဲ့ အကုန္ အတန္း အားလုံး တစ္ျပိုင္တည္းဆင္းပါ ။

ဒီမွာ ကေတာ့ အတန္းခဲြ လႊတ္ပါတယ္ ။ တစ္တန္းနဲ့ တစ္တန္း ၁၀ မိနစ္ စီၿခား လိုက္တာပါ ။ ၁ တန္း ကေလးေတြ ဆိုရင္ ေတာ့ အတန္းၾကီးနဲ့ တစ္နာရီေစာ ေက်ာင္းဆင္းေပးၿပီး တစ္တန္းနဲ့ တစ္တန္းကို ၁၀ မိနစ္ေလာက္စီ ၿခား လိုက္တာပါ ။ အဲဒီေတာ့ အ၀မွာ လူမျပဳံေတာ့ဘူး ။ မိဘေတြ လဲ ျပြတ္မေနေတာ့ဘူး ။

ပညာေရးေျပာငး္မယ္ ဆိုလို ့ေျပာသံ သိပ္ၾကားလာၿပီး ခုထိေတာ့ သိပ္မ ထူးၿခား မို ့ ေရးလိုက္ပါတယ္ ။
ကြွန္မမွာ သမီးေတြရွိတယ္ သူတို ့အနာဂါတ္က သူတို ့ကို ေက်ာင္းမွာ ဘယ္လို ပညာသင္ေပးလိုက္မွာလဲ ေပၚမူတည္တယ္ လို ့ပဲ ကြ်န္မ ခံယူထားပါ တယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္မ နားလည္သလို ခံစား ေရးေပးလိုက္ပါတယ္ ။

စာေတြ အလြတ္ က်က္ၿပီးေဂ်ာင္းေဂ်ာင္းေျပး ျပန္ဆိုျပနိင္တာ ကို စာေတာ္တယ္ ဆို တာ ဟုတ္ခ်င္ ဟုတ္ေပမဲ့ လူေတာ္ တာ ဥာဏ္ ရည္ ထက္ျမတ္တာ စိတ္ႏွလုံး ရည္ ျပည့္၀တာ ေလာကမွာ ကိုယ္တစ္ဦးတည္း ထိပ္ေရာက္ေအာင္ ျဖတ္သန္း ၿပီး ကိုယ္လို ထိပ္မေရာက္လာသူ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ အခက္အခဲျဖစ္ခဲ့သူကို ကိုယ္ခ်င္းစာတရားမထား နိုင္ပဲ နိင္လို မင္းထက္ျပဳ ၿပီး ငါ့လို မွ မင္းမလုပ္ခဲ့တာ ဆိုၿပီးနိမ့္နိမ့္ က်က် ဆက္ဆံ မဲ့ ဘဲြ့ရ စာ တတ္ ပညာမတတ္ တစ္ကိုယ္ေကာင္း ငါသိ ငါတတ္ ငါေတာ္ လို ့ ထင္ေနေစတဲ့ သူ ေတြ ေမြးထုတ္ ေပးရာမ်ိဳး ေက်ာင္း မ်ား ကို ေျပာင္းလဲေစခ်င္လိုက္တာ ။


Credit: Yuri Ko


Comments

Popular posts from this blog

ရာသီဖြား အေဟာ - မဟာဘုတ္ ေဗဒင္ပညာ

စားေကာင္းသေလာက္ အခန္႔မသင့္ရင္ အသက္ကိုပါ ႏွုတ္ယူႏုိင္တ့ဲ တည္သီး

လူအမ်ား သိၾကသည့္ ခုႏွစ္စဥ္ၾကယ္

ကမ္းေဇာ္ဆီ ႏွင့္ ကင္ဆာ ေရာဂါ

အဘဆရာၾကီး မင္းသိခၤ ေၿပာျပတဲ့ ဂဏန္းေဗဒင္

ဒီလို နိမိတ္ေတြ ျမင္ရင္ မေကာင္းဘူး

အရြယ္တင္ ႏုပ်ိဳ ခ်င္ပါသလား ? ေဆးေျခာက္ရွဴပါ

သီတင္းက်ြတ္ လၿပည္႔ . အဘိဓမၼာ အခါေတာ္ေန႔

တဏွာစိတ္ေတြ ထိန္းလို႔ မရေအာင္ျဖစ္ေနတဲ့ အပ်ိဳေဖာ္၀င္စ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္

ေရႊစာရံဘုရား ဒါယိကာမ ေစာမြန္လွရဲ႕ဘဝ ဇာတ္ေၾကာင္း

 
365myanmar.com - Myanmar Online Shopping Mall