ဗိုလ္ခ်ဳပ္အိမ္သို႔ ဆြမ္းစားၾကြခဲ႔ေသာ သွ်င္ဥကၠ႒ ျဖစ္ေထြ



ဦးမင္းေအာင္၊ အိုးေဝဂ်ာနယ္ အမွတ္ ( ၆၃ ) ၊ ၁၅ . ၇ . ၁၉၇၁ ။

အက်ိဳးသည္ အေၾကာင္းက ျဖစ္ေပၚလာရ၏ ။ မည္သည္႔ အမႈကိစၥ ၊ မည္သည္႔ အရာ ဝတၳဳမ်ိဳး မဆို အေၾကာင္း မရွိဘဲ ျဖစ္ေပၚမလာႏိုင္ ။ ဤသည္မွာ နိယာမ တရားျဖစ္ေပ၏ ။ ထုိ နိယာမ တရားတိုင္းပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ေတာင္တြင္း ဆရာေတာ္ သွ်င္ဥကၠ႒ ၏ အျဖစ္ကို ဆင္ျခင္ၾကည္႔မိ၏ ။ 

ဆရာေတာ္သည္ “ လူေသလူျဖစ္ ” စာအုပ္ကိုေရးခဲ႔၏ ။ ဤသို႔လူေသ လူျဖစ္ စာအုပ္ ကိုေရးျခင္းသည္ အေၾကာင္း တရားပင္ ျဖစ္ေလ၏။ ဤ အေၾကာင္း တရားေၾကာင္႔ပင္ ဆရာေတာ္မွာ အက်ဥ္းေထာင္တြင္ လည္း ေက်ာင္း အမွတ္ျဖင္႔ သီတင္း သံုးခဲ႔ရေလၿပီ ။ တရား႐ံုးမွ ပင႔္ဘိတ္ျခင္းမ်ားကိုလည္း ခံခဲ႔ရေလၿပီ ။ ၿပီးေတာ႔ ဟိုမွ သည္ မွ ဂ ယက္လႈိင္းထ , သလို ပကာသနိယ ကံျဖင္႔ ခ်ီးေျမွာက္ၾကျခင္းကိုလည္း ခံခဲ႔ရေလၿပီ ။
ကန္ေတာ႔ဆြမ္းႏွင္႔ ခဲမိုး
ထို႔အျပင္ ယခုတိုင္လည္း အခ်ိဳ႕ေဒသမ်ားက ဆရာေတာ္ၾကြလာမည္ ဆိုလွ်င္ အင္တိုက္ အားတိုက္ ႀကိဳတင္ ၍ ကန္ေတာ႔ ဆြမ္းေလာင္းၾကသည္။ ဆရာေတာ္၏ တရားပြဲမ်ား ကိုလည္း အခ်ိဳ႕ေဒသမွ အရွင္သူျမတ္တို႔ က ႀကီးစြာေသာ ေမတၱာ အာႏုေဘာ္တို႔ျဖင္႔ ခဲမိုးၿဖိဳင္ၿဖိဳင္ သြန္းၾကသည္။ ဤသည္ တို႔မွာ လူေသလူျဖစ္ ၏ အက်ိဳးတရား မ်ားေပတည္း။
ေရးရသည္႔ အေၾကာင္းရင္း
အမွန္ေတာ႔ ဆရာေတာ္ သွ်င္ဥကၠ႒ အေနႏွင္႔ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ “ လူေသလူျဖစ္ ” စာအုပ္ကို ေရးရသည္ ဆိုသည္႔ အေၾကာင္း ရင္း တစ္ခု ရွိရေပဦးမည္။ ဤသို႔ အေၾကာင္းရင္း တစ္ခု ရွိ၍သာလွ်င္ ဆရာေတာ္သည္ လူေသလူျဖစ္ စာအုပ္ကို ေရးခဲ႔ျခင္း ျဖစ္ရမည္ မဟုတ္ ပါေလာ။ ထိုအေၾကာင္းရင္း တစ္ခု ရွိရဦးမည္ ဆို သည္ ကို မူလက သတိမမူမိခဲ႔ၾက ။ ထည္႔သြင္း၍လည္း မစဥ္းစားမိခဲ႔ၾက ။ ဤလိုႏွင္႔သာ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ လူေသ လူျဖစ္ လႈပ္ရွားမႈ ျပႆနာထဲတြင္ သူလို ကိုယ္လိုပင္ ေရာ၍ ပါေနခဲ႔ၾကရေလသည္ ။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆရာႀကီး ဒဂုန္ဦးလွေဖႏွင္႔ လည္း ပုဂိၢဳလ္အရ ဆရာ တပည္႔လို ရင္းႏွီးေနသည္ လည္း 
တစ္ေၾကာင္း။ ၿပီးေတာ႔ ဆရာေတာ္ ၾကြလာသည္ဟု ၾကားရသည္လည္း တစ္ေၾကာင္းေၾကာင္႔ တစ္ညေန
ဖက္တြင္ ေရာက္သြားခဲ႔ေလသည္။ ထိုအခ်ိန္၌ ဆရာေတာ္သည္ အသားျဖဴျဖဴ ခပ္ဝဝႏွင္႔ ေကာ္ကိုင္း မ်က္မွန္ တပ္ ထားေသာ သက္လတ္ပိုင္း ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ရွိ လူတစ္ေယာက္အား “ လူေသလူျဖစ္ ” အေၾကာင္း ရပ္ မ်ားႏွင္႔ ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္း မိန္႔ၾကားလ်က္ ရွိေန၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း တိတ္ဆိတ္ ျငိမ္ သက္ စြာ နားေထာင္ေနမိသည္ ။
ဆရာေတာ္သည္ အေထာက္အထား အခ်က္ အလက္မ်ား ခိုင္လံုေလာက္စြာျဖင္႔ အေတာ္ၾကာေအာင္ ရွင္း လင္း မိန္႔ၾကားၿပီး ေနာက္ “ အင္း …. ဒီလူေသ - လူျဖစ္ စာအုပ္ကို ဘာ႔ေၾကာင္႔ ေရးရတယ္ဆိုတဲ႔ ရာဇဝင္ကို ေျပာျပရင္ မင္းတို႔ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဝင္စား ၾကလိမ္႔မယ္ ထင္တယ္ ” ဟု မိန္႔ေတာ္မူလိုက္၏ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္ က “ မွန္ပါ- အမိန္႔ရွိပါအံုး ဘုရား ” ဟု ေလွ်ာက္လိုက္ရာ၊ ဆရာေတာ္က ေအာက္ပါ ေနာက္ေၾကာင္း ရာဇဝင္ကေလးကို မိန္႔ၾကားေတာ္ မူလိုက္ပါေတာ႔သည္။
ဆြမ္းစားရင္း
ဆရာေတာ္သည္ ၁၉၄၇ - ခုႏွစ္ ဂၽြန္လ ထဲေလာက္က ရန္ကုန္သို႔ေရာက္ေနကာ ဗဟန္း ဖက္မွ ျပႆဒ္ေက်ာင္းတြင္ ေခတၱ သီတင္းသံုး၍ ေနခဲ႔၏ ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အမ်ိဳးသား ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း က ဆရာေတာ္အား တာဝါလိန္းလမ္း ရွိ သူ၏ ေနအိမ္သို႔ ပင္႔၍ ဆြမ္းေကၽြး ခဲ႔ေလသည္ ။ ဆရာေတာ္ ဆြမ္းဘုန္း ေပးၿပီးေနာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင္႔ အလႅာပ သလႅာပ စကားမ်ား ႏွီးေႏွာၾကေလသည္ ။


ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ၏ ရဲေသြးရဲမာန္
ဤသို ႔ႏွီးေႏွာၾကရာတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ဆစ္ လူမ်ိဳးဟု ေခၚေသာ ပန္ခ်ာပီ လူမ်ိဳးမ်ားမွာ တိုက္ပြဲ ၌ က်ည္ဆံေနာက္ေက်ာက မွန္ၿပီးေသရလွ်င္ ငရဲသို႔ လားသည္။ ေရွ႕တည္႔တည္႔ မွ ရင္ညႊန္႔ကို မွန္ၿပီးေသရ မွ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္သည္ဟု အယူရွိၾက ေၾကာင္း။ 

ဂ်ပန္ လူမ်ိဳးမ်ားမွာလည္း ထိုနည္း အတိုင္းပင္ တိုက္ပြဲ၌ က်ဆံုးလွ်င္ အေသျမတ္သည္ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္သည္ ဟု အယူရွိ ၾကေၾကာင္း ၊ ထို႔ေၾကာင္႔ တိုက္ရဲ ေသရဲ ၾကေၾကာင္း ဤသို႔ ယံုၾကည္ေအာင္ အယူ ရွိေအာင္ လည္း ယင္း တို႔၏ စာေပမ်ား အဘိဓမၼာမ်ား က အေၾကာင္း ယုတိၱ ခိုင္ခိုင္လံုလံုႏွင္႔ ေရးသားၿပီး ရဲစိတ္ ရဲမာန္ မ်ား သြင္းေပးထားၾကေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားေလ၏။
တစ္မ်ိဳးသားလံုး အတြက္
ၿပီးေနာက္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း က အလားတူပင္ ဗမာ႔ တပ္မေတာ္ သားမ်ားႏွင္႔ ဗမာ တစ္မ်ိဳးသားလံုး အ တြက္ လည္း မိမိတို႔ တိုင္းျပည္ႏွင္႔ လူမ်ိဳး အတြက္ တိုက္ပြဲဝင္ၾကသည္႔ အခါတြင္ တိုက္ရဲ ေသရဲ အသက္စြန႔္ရဲေအာင္ မေၾကာက္ တရားသြင္း ေပးသည္႔ စာေပႏွင္႔ အဘိဓမၼာမ်ား အထူးပင္ လိုအပ္ေနေၾကာင္း ၊ ထို႔ေၾကာင္႔ ထို စာေပမ်ိဳး အဘိဓမၼာမ်ိဳး ကို ဆရာေတာ္ အေနႏွင္႔ ေရးသားျပဳစုေပးနိုင္မည္ဆိုလွ်င္ အလြန္ တန္ဘိုး ရွိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆက္လက္ ေလွ်ာက္ထားသည္ဟု ဆိုပါသည္။
လူေသလူျဖစ္ စာအုပ္နိဒါန္း စၿပီ
ထိုအခါတြင္ ဆရာေတာ္က ႐ုတ္တရက္ျပန္၍ “ လူေသ လူျဖစ္ - လူျဖစ္ လူေသ - တိုက္ ၾက ေဟ ” ဟု ရြတ္ဆို ျပလိုက္ရာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က အေတာ္ သေဘာက်၍ သြားေလသည္။ ဆရာေတာ္ ကလည္း ဆက္လက္ ၍ လူေသလွ်င္ လူျပန္ျဖစ္ႏိုင္သည္႔ အေၾကာင္းကို “ ဥပါဒါနပစၥယာ ဘေဝါ ” ဆိုသည္႔ အပိုဒ္ျဖင္႔ ဥပါဒါန္ေၾကာင္႔ ဘဝ ျဖစ္ရပံုမ်ားကို အက်ယ္တစ္ဝင္႔ ရွင္းျပရာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က မ်ားစြာႏွစ္သက္ လိုလားသြားသျဖင္႔ ဆရာေတာ္အား ရန္ကုန္တြင္ ဝါဆို ၍ ထိုသေဘာတရားကို က်မ္း တေစာင္ အျဖစ္ အၿပီးေရးေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားေတာ႔၏ ။ 

သို႔ေသာ္ ဆရာေတာ္ကမူ ရန္ကုန္မွာေတာ႔ ဝါ မဆိုလိုေၾကာင္း ၊ ေတာင္တြင္းသို႔သာ ျပန္၍ ဝါဆိုကာ က်မ္းကို တစ္ဝါတြင္းႏွင္႔ အၿပီးေရးေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ မိန္႔ၾကားခဲ႔ေလ၏ ။
ေရးဆဲတြင္
ၿပီးေနာက္ ဆရာေတာ္လည္း ဂၽြန္ လကုန္ေလာက္တြင္ ေတာင္တြင္းသို႔ ဝါဆို အမွီ ျပန္ၾကြသြားခဲ႔သည္။ ေတာင္ တြင္းသို႔ ျပန္ ေရာက္ သည္႔ အခ်ိန္မွ စ၍လည္း ဆရာေတာ္သည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ အလိုရွိေနေသာ “လူေသ လူျဖစ္” က်မ္းကို စတင္ေရးသား ေလေတာ႔သည္။ သို႔ေသာ္ ေမ်ာ္လင္႔ သလိုကား မျဖစ္ခဲ႔ ၊ မေမ်ွာ္လင္႔ သလိုသာ ျဖစ္ခဲ႔ရေလသည္ ။ အေၾကာင္း ကေတာ႔ ဂ်ဴလိုင္လ ( ၁၉ ) ရက္ ေန႔သို႔ေ၇ာက္ေသာ အခါ၌ မသမာသူတို႔က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ တို႔အား လုပ္ႀကံ လိုက္ၾက ေသာေၾကာင္႔ ေပတည္း ။

ႏွစ္ေပါင္းၾကာေလမွ
ထို႔ေၾကာင္႔ ဆရာေတာ္မွာ မ်ားစြာ စိတ္ထိခိုက္ သြားခဲ႔၏ ။ ႏိုင္ငံ၏ ေနာင္ေရး အတြက္ေတြး ၍ ရင္မေအး ႏိုင္ေအာင္ျဖစ္သြား ခဲ႔၏ ။ ေရးလက္စျဖစ္ေနေသာ လူေသ လူျဖစ္ က်မ္း ကိုပင္ ဆက္လက္ ေရးလိုစိတ္ မရွိေတာ႔၊ ဆရာေတာ္၏ လက္သည္ အင္အားမ်ား ကုန္ခမ္း သြားသလို ျဖစ္ခဲ႔ရေလသည္။ ကေလာင္ကိုပင္ ဆက္လက္ မႏွင္နိုင္ေတာ႔။ ေနာက္မွ တေျဖးေျဖး တရားႏွင္႔ ေျဖ ကာျပန္ဆက္ခဲ႔ရသည္။ ထို႕ေၾကာင္႔ မူလက တစ္ဝါတြင္းႏွင္႔ အျပီးေရးမည္ဟု အားခဲ၍ ထားခဲ႔ေသာ လူေသ လူျဖစ္က်မ္း သည္ ၁၉၅၀- ျပည္႔ႏွစ္မွပင္ နိဂံုး ကမၸတ္ အဆံုးသတ္ခဲ႔ ရေလေတာ႔သည္။
ဤရာဇဝင္ ေနာက္ေၾကာင္းကေလးကို ဆရာေတာ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔အား မိန္႔ၾကား ျပေလသည္။ ဤရာဇဝင္ ကေလးကို ၾကားရ ေတာ႔မွပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း အံ႔ၾသၾကရျခင္းႏွင္႔ အတူ လူေသ လူျဖစ္ က်မ္းစာအုပ္ျဖစ္ေပၚ လာရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းကို သိၾကရေတာ႔ သည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ၏ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္
တစ္ဖန္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ဆရာေတာ္အား လူေသ-လူျဖစ္ က်မ္းစာကို ေရးသားရန္ ေလွ်ာက္ထား ခဲ႔ သည္မွာလည္း အေၾကာင္းရင္းမ်ား ရွိျပန္ေပ ေသးသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ ႏိုင္ငံကို ျပင္းျပစြာ ခ်စ္သည္။ မ်ိဳးခ်စ္ စိတ္ျပင္းျပသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ဒုကၡ အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ဆင္းရဲ အမ်ိဳးမ်ိဳး ခံကာ၊ တိုက္ပဲြမ်ားကို ဦးေဆာင္ ဆင္ႏဲႊခဲ႔ေလသည္။ ႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရး အတြက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ခဲ႔ေလသည္။
အထူးသျဖင္႔ ေနာင္ လြတ္လပ္ေရး ရယူၿပီးေသာ အခါ၌ ျမန္မာနိုင္ငံအား သူတို႔ ၾသဇာေအာက္တြင္ ထားလို  ၾကေသာ တိုင္းတပါး သား နယ္ခ်ဲ႕ လက္သစ္ မ်ားကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ရန္စက်ဴးေက်ာ္၍ ဒုကၡေပးလာၾကမည္႔အေရးကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ႀကိဳတင္ တြက္ခ်က္ ထားခဲ႔သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ျမန္မာ တစ္နိင္ငံလံုး မိမိတို႔၏ အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာႏွင္႔ လြတ္လပ္ေရးကို တည္တန္႔ခိုင္ ၿမဲေအာင္ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ေစာင္႔ေရွာက္နိုင္ၾကရန္ ရဲေသြး ရဲမာန္မ်ား လိုအပ္သည္။ 

သို႔အတြက္ တစ္မ်ိဳးသားလံုး ရဲရဲ ေတာက္ အာဇာနည္ေတြ ျဖစ္လာေအာင္ အေတြး အေခၚသစ္ အယူ အဆသစ္ယံုၾကည္ခ်က္ အသစ္မ်ားျဖင္႔ ဇာတ္သြင္း ေပးရမည္ဟု ဗိုလ္ခ်ဳပ္က သိျမင္ နားလည္သည္။ ဤသည္တို႔ ကား တဖက္မွ အေၾကာင္းရင္းမ်ားေပတည္း။
ႀကီးမားေသာ ရည္မွန္းခ်က္
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဤမွ် အထိ ႏိုင္ငံႏွင္႔လူမ်ိဳး အတြက္ ႀကီးမားေသာ ရည္မွန္းခ်က္ အစီအစဥ္ျဖင္႔ ေရးခဲ႔သည္ဟု မထင္မိ၊ တစ္ကယ္႔ အမ်ိဳးသား ေခါင္းေဆာင္ႀကီး တစ္ေယာက္၏ ေတာင္းဆိုမႈေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပၚလာရသည္ ဟူ၍လည္း မရိပ္စားမိ။

ယခုေတာ႔ ဆရာေတာ္ ကိုယ္တိုင္က အေၾကာင္းရင္း ဇစ္ျမစ္ ကို ဖြင္႔ဟမိန္႔ၾကားလိုက္ေလသျဖင္႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ အထင္မ်ား လြဲခဲ႔ ရေလၿပီ။ လူေသ-လူျဖစ္က်မ္း စာကား အေၾကာင္းမဲ႔ ေပၚထြက္လာခဲ႔သည္ မဟုတ္ 

ဆရာေတာ္ သွ်င္ဥကၠ႒ ၏ စိတ္အလို ဆႏၵ တစ္ခုတည္းျဖင္႔ ေရးသားခဲ႔သည္ မဟုတ္၊ 

ကၽြန္ေတာ္တို ႔၏ လြတ္ လပ္ေရး ဗိသုကာႀကီး လည္းျဖစ္၊ အမ်ိဳးသား ေခါင္း ေဆာင္ ႀကီးလည္းျဖစ္ေလေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကိုယ္တိုင္က ႏိုင္ငံ၏ ေနာင္ေရးအတြက္ တစ္မ်ိဳးသားလံုး၏ သူရ သတိၱ မ်ား ထာဝစဥ္ေျပာင္ေျမာက္လာေရးအတြက္ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းဆို ခဲ႔ေသာေၾကာင္႔သာ ထြက္ေပၚလာရျခင္း ေပတကား ။ ေရးသား ထုတ္လုပ္လိုက္ရျခင္းေပတကား။ ။
ဦးမင္းေအာင္၊ အိုးေဝဂ်ာနယ္ 
အမွတ္ ( ၆၃ ) ၊ ၁၅ . ၇ . ၁၉၇၁ ။

The People's Library'




Comments

Popular posts from this blog

ရာသီဖြား အေဟာ - မဟာဘုတ္ ေဗဒင္ပညာ

ကမ္းေဇာ္ဆီ ႏွင့္ ကင္ဆာ ေရာဂါ

Laptop တစ္လုံး ဝယ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္

အဘဆရာၾကီး မင္းသိခၤ ေၿပာျပတဲ့ ဂဏန္းေဗဒင္

ဒီလို နိမိတ္ေတြ ျမင္ရင္ မေကာင္းဘူး

အမ်ိဳးသား အဂၤါ ေယာင္ရမ္းျခင္း (သို႔) ေဘာက်ျခင္း အတြက္ တန္ဖိုး ရွိတဲ့ ေဆးနည္း

အိပ္မက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ အသားလႈပ္ နိမိတ္

အိမ္​ ႏွင္႔ ေလာကီပညာ

သင့္ လကၡဏာက ေၿပာျပေနတဲ့ သင့္ရဲ႕ အခ်စ္ေရးလမ္းေၾကာင္း

သေဘၤာသီးပင္ စိုက္ပ်ိဳးနည္း

 
365myanmar.com - Myanmar Online Shopping Mall