သာကီဝင္ ျမန္မာ




ဗုဒၶ ဘုရားရွင္ကို ကုလား လို႕ေျပာေနျကသူမ်ားအတြက္  .... 

သူတို႔ဟာ ကပိလဝတ္၊ ေဒဝဒဟ၊ ေကာလိယ စတဲ့ သကာကီဝင္ေတြရဲ႕ သကၠ တိုင္းဟာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္း မဟုတ္ပဲ နီေပါႏိုင္ငံမွာ ဆိုတာေတာင္ မသိပဲ ေျပာဆိုေနၾကတယ္။

သာကီဝင္ မင္းသားက ဘုရားျဖစ္လာတဲ့ ဗုဒၶ နဲ႔ သာကီဝင္ေတြရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းကို ေသျခာ မဖတ္ဘူးေတာ့ သူမ်ားေျပာတာ ဟုတ္လိ မ့္ႏိုးႏိုး ျဖစ္ကုန္ၾကတာေပါ့။ (အဲဒီလို ဘူမသိ ကိုးမသိ သူမ်ားေျပာတာ ဟုတ္လိမ့္ႏိုး ထင္ေနရင္ သူမ်ား လိမ္ညာတာ ခံရႏိုင္ပါတယ္ ။)

ဗုဒ ၶႏွင့္ သူ႔ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ သကၠ ဆိုတဲ့ သာကီဝင္ ေတြရဲ႕ သမိုင္းကေတာ့ . . .
၁။ သာကီဝင္ေတြ ျဖစ္လာမယ့္ ဥကၠာကရာဇ္ မင္းႀကီးရဲ႕ သားေတာ္ေလးပါး၊ သမီးေတာ္ ငါးပါး နဲ႔ ေနာက္ လိုက္ေနာက္ပါ မ်ားဟာ မဇၥ်ိမေဒသသားမ်ား မဟုတ္ (ယေန႔ နီေပါႏိုင္ငံနဲ႔ အိႏိၵယ နယ္စပ္ေဒသ က ေဒသခံေတြမဟုတ္ပဲ) အလြန္ေရွးက်တဲ့ ကာလက အလြန္ေဝးကြာတဲ့ ေဒသမွ ေရႊ႕ေျပာင္း ဝင္ေရာက္လာသူမ်ား ျဖစ္ တယ္။

၂။ အဲ့ဒီလို စတင္ ေရႊ႕ေျပာင္းလာခ်ိန္မွာ ကပိလ ရေသ့ႀကီးက သူ႔ေျမေနရာကို ၿမိဳ႕တည္ဖို႔ ေပးတဲ့ အတြက္ ကပၸိလဝတၳဳ၊ ကပၸိလဝတ္ လို႔ ေခၚတာ ျဖစ္တယ္။

၃။ သက် သာကီဝင္ေတြ ဘယ္အရပ္က လာတာလဲလို႔ မဇၥ်ိမေဒသက အာရိယံ၊ ျဒာဗီဒီယန္ ေတြက ေမးၾကတယ္။ သာကီဝင္ေတြက ျပန္ေျဖတယ္။ သူတို႔ဟာ အေရွ႕ အရပ္က လာၾကတာပါ တဲ့။ အေရွ႕အရပ္ ဆိုတာ ေသျခာေအာင္ “ကပိလဝတ္ မွ ၾကည့္လွ်င္ ေနထြက္ရာ အရပ္ဟာ သာကီဝင္ေတြ ရဲ႕ ဇာတိ ပါ” တဲ့။

၄။ အာရိယံ ၿဗဟၼဏေတြကေတာ့ သူတုိ႔ဟာ အာဖဂန္နစၥတန္ ေတာင္ၾကားလမ္းမွ တစ္ဆင့္ မဇၥ်ိမ ေဒသ တြင္း သို႔ အေနာက္ဘက္မွ ဝင္ေရာက္လာသူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေနာက္ဘက္ကို မ်က္ႏွာ မူၿပီး လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခိုးပါသတဲ့။

၅။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေနာင္ သာကီဝင္ျဖစ္လာမယ့္ သူေတြဟာ “ကၽြန္းေတာႀကီး ” ေတြ ရွိတဲ့ အရပ္က လာၾကတာပါတဲ့။ သူတို႔ဟာ ဟိမဝႏၲာေတာင္ေျခကို ပတ္ၿပီး ေရႊ႕ေျပာင္းလာၾကတာ ကၽြန္းေတာႀကီးေတြ ရွိတဲ့ေဒသကို ေရာက္တယ္။ ဇာတိေျမ နဲ႔ တူသမို႔ တိုင္းႏိုင္ငံ ထူေထာင္ၿပီး ေနၾကတယ္။ ကပိလ ရေသ့ႀကီး ကလည္း ၿမိဳ႕တည္ဖို႔ ေနရာကို ေပးတယ္။ “သာကဝန = ကၽြန္းေတာ” ႀကီးမွာ ရွိတဲ့ ႏိုင္ငံမို႔ သာကျပည္  လို႔လဲ  ေခၚၾကတယ္။







၆။ ၁၉၅၈ အိႏၵိယ ေရွးေဟာင္းသုေတသန ရဲ႕ ကပိလဝတ္၊ ေဒဝဒဟ ၿမိဳ႕ေဟာင္းမ်ား တူးေဖာ္မႈ အစီရင္ခံစာအရ သာကီဝင္ေတြဟာ အေနာက္ဘက္က ဝင္လာတဲ့ အာရိယံ ေတြ လံုးဝ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။ သာကီဝင္ေတြဟာ တိဘက္ျမန္မာ ေခၚ တိဘက္တိုဘားမင္း အုပ္စုဝင္ေတြ ျဖစ္ပါသတဲ့။ (သာကီဝင္ေတြဟာ တိဘက္တိုဘားမင္း အုပ္စုဝင္ျဖစ္ေၾကာင္း အျခား အေထာက္အထား မ်ားစြာ ရွိေပမယ့္ စာရွည္လြန္းလို႔ ဤမွ်သာ)

၇။ ျပန္ခ်ဳပ္ရရင္ သာကီဝင္ေတြဟာ အိႏိၵယ၊ နီေပါ စတဲ့ (natives) ေဒသခံမ်ား မဟုတ္ၾကပဲ ကပိလဝတ္ ရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ ေနထြက္ရာ အရပ္ ကၽြန္းေတာႀကီးေတြ ေပါက္တဲ့ အရပ္မွ (migration) ေရႊ႕ေျပာင္း လာသူမ်ား ျဖစ္ၾကတယ္။

၈။ ကပိလဝတ္ ရဲ႕ ေနထြက္ရာ အရပ္လည္း ျဖစ္ရမယ္၊ ကၽြန္းေတာႀကီး ေတြလည္း ရွိရမယ္။ အဲ့ဒီ ေဒသ ဘယ္ေနရာမွာလို႔ စစ္ေဆးလိုက္ေတာ့ ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကိုသာ ေတြ႕ရပါတယ္။

၉။ ဘီစီ ၉၀၀ ခန္႔က ကပိလဝတ္ မွ အဘိရာဇာေခါင္းေဆာင္တဲ့ သာကီဝင္ အုပ္စု တစ္စုဟာ သူတို ႔ဇာတိျဖစ္တဲ့ သဃၤႆ (တေကာင္း) ကို ျပန္လည္ ေရႊ႕ေျပာင္းလာၾကတယ္။ စစ္အင္အား ႀကီးတဲ့ အာရိယံ ကုလားျဖဴ မင္းက သမီးေတာင္းတာ မေပးလို႔၊ အင္အားျခင္းလည္း မယွဥ္ႏိုင္လို႔ ဇာတိ တေကာင္းကို ျပန္ေျပးလာရျခင္းျဖစ္တယ္။ (ဒါကို သာကီဝင္ေတြ ပထမအႀကိမ္ တေကာင္းကို ေရႊ႕ေျပာင္းဝင္ေရာက္မႈ လို႔ေခၚတယ္)

၁၀။ ဘီစီ ၅၄၀ ခန္႔မွာ ဓဇရာဇာ ဦးေဆာင္တဲ့ သာကီဝင္ အုပ္စု တစ္စုဟာ သူတုိ႔ ဇာတိ တေကာင္း ကို ျပန္ေျပး လာရပါတယ္။ ဝိဋဒူပ မင္းသားက (genocide) လူမ်ိဳးတုန္း သတ္ျဖတ္လို႔ ထြက္ေျပးလာရတာ ျဖစ္တယ္။

ဒါေတြ အားလံုးကို ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ သာကီဝင္ေတြရဲ႕ မူလ ဇာတိ native ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျဖစ္ၿပီး ဥကၠာကရာဇ္ မင္းႀကီးရဲ႕ သား/သမီး ၉ ဦး နဲ႔ အဖြဲ႕ဟာ နီေပါႏိုင္ငံ တြင္းမွာ ကပိလဝတ္ စတဲ့ ၿမိဳ႕ေတြကို တည္ေထာင္ ေနထိုင္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္တယ္။

ဗုဒ ၶရဲ႕ ဘိုးေတာ္၊ ေဘးေတာ္ သာကီဝင္မ်ားရဲ႕ ဇာတိ ဟာ ျမန္မာ နိုင္ငံဧရိယာ အတြင္း ျဖစ္သမို႔ ေထရဝါဒ   ဗုဒ ၶဘာသာဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ထြန္းကား သလားလို႔ ေတြးထင္မိတယ္။

ကိုင္း ...  ဒီေတာ့ ျမန္မာေတြ နဲ႔ ေသြးသားရင္း ျဖစ္တဲ့ သာကီဝင္ မင္းသား ကေန ဘုရားျဖစ္သြားတဲ့ ဗုဒ ၶဟာ ျမန္မာေတြ အတြက္ ေသြးရင္း သားရင္းပါ။

ႏိုင္ငံျခားသား မဟုတ္ပါဘူး။ ဗုဒၶ ကို အိႏိၵယသား ထင္မွတ္ေနသူ မဟာ ပညာေရွာ္မ်ားကို ဗုဒၶဟာ နီေပါႏိုင္ငံ ကပိလဝတ္ၿမိဳ႕သား၊ ျမန္မာ့ေသြးသားရင့္း၊ သူ႔ဘိုးေဘးမ်ားဟာ ျမန္မာျပည္ ဇာတိမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပ  လိုက္ ရပါတယ္။

(ကိုသာဝ)


အကိုးအကား။ ။ ဦးလွသိန္းထြဋ္ (ဘီေအ၊ ဓမၼာစရိယ) ၏ ဗုဒၶႏွင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳး ၊
မင္းကြန္း ဆရာေတာ္ ဦးဝိစိတၱသာရာ ဘိဝံသ ရဲ႕ မဟာဗုဒၶဝင္မ်ား ၊
ေတာင္ေပါက္ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဗုဒၶသာသနိက ပဌဝီက်မ္း ၊
သိသာျမင္သာေစရန္ ေနဝါရီ သာကီဝင္ ႏြယ္မ်ား ဓာတ္ပံုျဖင့္ ျပသလိုက္ပါသည္ ။
ရုပ္ေတြက ျမန္မာနဲ႔ဆင္လား
အိႏၵိယႏြယ္ဖြားနဲ႔ဆင္လား
ၾကည့္နုိင္ပါတယ္  ....

ရုပ္ တူတာတင္ မက ေနဝါရီ ဘာသာ စကားမွာ ျမန္မာစကားနဲ႔ တူတာေတြ မ်ားပါတယ္  ....
ဂဏန္း သခ်ာၤ ၅=ငါး ကို ငါး လို႔ပဲေခၚတယ္ ။
မီး ကို မီး ။
ပူ တာကို ပူတာ ။
ထိတာ ကို ထိတာ ။
မီးပူ ဆိုတာကို မီးပူ ။   ေနာက္ ေမးခြန္းမွန္သမ်ွ လား ပါတယ္ ။

အျငင္း ဝါက် မွန္သမ်ွ အေရွ႕မွာ `မ´ ထည့္ၿပီးေျပာတယ္ ။
အာလူး ကို အာလူး ပဲေခၚတယ္ ။ 

၀ရံတာ ကို ၀ရံတာ လို့ပဲေခၚတယ္ ။
ေရထဲ က ငါး ကို လည္း ငါး လို ့ ပဲ ေခၚတယ္ ။
ေန၀ါရီ လူမ်ိဴးႏွင့္ ျမန္မာ လူမ်ိဴး တို႔ တူေသာ ေနာက္ထပ္ စကားအခ်ိဳ႕ ရိွပါေသးတယ္...

လမ္း ကို လမ္း။
သြားသည္ ကို ေလ််ွာက္ ။
ေသာက္သည္ ကို ေသာက္။
အေခါင္း ကို ေခါင္း။
ႏွေခါင္း ကို ႏွာ ။
မ်က္စိကို မ်က္။

ျမတ္ဗုဒၶ ကို ကိုယ္းကြယ္သူ ဆည္းကပ္သူ အမ်ားစုဟာ မ်က္ႏွာ၀ိုင္း မ်ိဴးမ်ားျဖစ္ၿပီး ကမၻာ့႔ လူမ်ိဴးႀကီးမ်ားျဖစ္တ့ဲ
ရာေ၀ရီယာန္ မြန္ဂိုလီယာန္ အင္ဒိုအာရီယာန္ စတ့ဲ သုံးမ်ိဴး အနက္ထဲက အင္ဒိုအာရီယာန္ ကုလား လူမ်ိဴး
မဟုတ္တာေသခ်ာတယ္...။

က်န္တဲ ့ စကား လံုး အသံုး အႏႈန္း ေတြ တူတာ ေတြ အမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္ ။
နီေပါႏိုင္ငံမွာ ေနပါလီ လူမ်ိဳး နဲ႔ ေနဝါရီ လူမိ်ဳးဆိုၿပီး လူမ်ိဳး ၂ မ်ိဳး႐ွိတယ္ ။

ေနပါလီ က ပုဏၰား ျဗဟၼာဏ မ်ိဳးျဖစ္ၿပီး ၊
ေနဝါရီ လူမ်ိဳး က သာကီဝင္ မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္ ။

အခုျပထားတဲ့ပံုက ေနဝါရီ မိန္းကေလးေတြပံုပါ ။ ေနဝါရီ လူမ်ိဳး အုပ္စုသည္ တိဘက္တိုဘားမန္း အုပ္စုျဖစ္ပါသည္ ။ ကုလား မ်ိဳး အာရီယာန္ ႏြယ္ မဟုတ္ပါ ၊ သိသာျမင္သာေစရန္ ဓာတ္ပံု တင္ေပးလိုက္ပါတယ္ ။



သက်ပုတိၱယ အရွင္အရိယာလကၤာရ

Comments

Popular posts from this blog

ရာသီဖြား အေဟာ - မဟာဘုတ္ ေဗဒင္ပညာ

ကမ္းေဇာ္ဆီ ႏွင့္ ကင္ဆာ ေရာဂါ

Laptop တစ္လုံး ဝယ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္

အဘဆရာၾကီး မင္းသိခၤ ေၿပာျပတဲ့ ဂဏန္းေဗဒင္

ဒီလို နိမိတ္ေတြ ျမင္ရင္ မေကာင္းဘူး

အိပ္မက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ အသားလႈပ္ နိမိတ္

အမ်ိဳးသား အဂၤါ ေယာင္ရမ္းျခင္း (သို႔) ေဘာက်ျခင္း အတြက္ တန္ဖိုး ရွိတဲ့ ေဆးနည္း

အိမ္​ ႏွင္႔ ေလာကီပညာ

တဏွာစိတ္ေတြ ထိန္းလို႔ မရေအာင္ျဖစ္ေနတဲ့ အပ်ိဳေဖာ္၀င္စ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္

ကြမ္​းယာဆိုင္​ ​ေရာင္​း​ေကာင္​းျခင္​းရဲ႕ လ်ွဳိ႕ဝွက္​ခ်က္

 
365myanmar.com - Myanmar Online Shopping Mall