အထင္မမွားဖို႔ ပဲြေက်ာင္း ဆိုတာ ေလ့လာၾကပါ





 FB ေပၚမွာ ရေသ႔ဝတ္ေတြနဲ႔ ဆြမ္းခံထြက္ေနတဲ ႔ပံုေတြကို အမ်ဳိးသားေရး သမားေတြ အျပစ္ေျပာၾက ၿပီး post တင္ေနၾကတာ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္မသက္သာဖြယ္ ေတြ႔ျမင္လိုက္ရတယ္။ ရေသ႔ဝတ္ေတြနဲ႔ ဆြမ္းခံထြက္ေနတဲ႔ ပံုေတြ ရေသ႔ဝတ္ေတြနဲ႔ မုတ္ဆိတ္က်င္စြယ္ေတြနဲ႔ သိုင္းသင္ေပးေနတဲ႔ ပံုေတြကို လူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ဟာ သာသနာေတာ္ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တင္လိုက္တာျမင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို စိတ္ မေကာင္းျဖစ္မိတယ္။
အဲ႔ဒီ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အခုမွ ရွိတယ္ထင္ေနၾကသလား ?
တစ္ကယ္ေတာ့ အဲ႔ဒီ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အဲ႔ဒီ အယူဝါေတြဟာ ပုဂံေခတ္ မတိုင္ခင္ကတည္းက ရွိခဲ႔ၾကတာပါ။ ပုဂံေခတ္ေရာက္ၿပီး အေနာ္ရထာမင္း သာသနာျပဳတဲ႔ အခ်ိန္မွာ "ပဲြေက်ာင္း" ဟူ၍ ေခၚေဝၚသမုတ္ခဲ႔ၾကပါ တယ္။ 

ထိုေခတ္ အခါက "တဲေက်ာင္း" နဲ႔ " ပဲြေက်ာင္း" ဟူ၍ ၂ မ်ဳိး ရွိၿပီး တဲေက်ာင္း ဆိုတာ ပရိယတၱိ ပရိပတၱိ စာေပမ်ားကို သင္ၾကား ပို႔ခ်ေပးေသာ ေက်ာင္းျဖစ္ၿပီး ပဲြေက်ာင္း ကေတာ့ ေယာက္်ားတို ႔တတ္အပ္တဲ႔ အ႒ာရသ ၁၈ ရပ္ ကို သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးတဲ႔ ေက်ာင္းျဖစ္ပါတယ္။
ပဲြေက်ာင္းေတြ စတင္နာမည္ႀကီး ထင္ရွားလာခဲ႔တာ ပုဂံေခတ္ အေနာ္ရထာမင္း လက္ထက္ ကတည္းက  ထင္းရွား လာခဲ႔ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပုဂံေခတ္က ဘုရင္ လုပ္မည့္ မင္းေလာင္းမ်ားကို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ အ႒ာရသ ၁၈ ရပ္ကို ေကာင္းစြာ ေက်ညက္သည္ထိ သင္ၾကားေစသည္။ အ႒ာရသ၁၈ ခု စာေမးပဲြကို ေအာင္ျမင္ပါမွ အိမ္ေရွ႕မင္းသားအျဖစ္ ခန္႔အပ္ျခင္းခံရသည္။ 

တဲေက်ာင္းဘုန္းႀကီးမ်ားက မင္းေလာင္းကို စာေပပရိယတိၱ တစ္နည္းအားျဖင့္ ႏွလံုးရည္ႏွင့္ ပတ္သက္သည္မ်ားကို သင္ၾကား ျပသေပးလိုက္သည္။ ပဲြေက်ာင္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား က်ေတာ့ တရုတ္ ကြန္ဖူး ဘုန္းႀကီးေတြ လို ဒါးခုတ္၊ လံွထိုး၊ ဆင္စီး၊ ျမင္းစီး၊ သိုင္း၊ စစ္ခ်ီ၊ စစ္တက္ စသည္ျဖင့္ စစ္ေရးစစ္ရာ၊ တိုက္ရည္ခိုက္ရည္ တစ္နည္းအားျဖင့္ လက္ရံုးရည္ ထက္ျမက္ေရးအတြက္ တာ၀န္ယူ သင္ၾကား ပို႔ခ်ေပးလိုက္သည္။ 

သတ္မွတ္ထားသည့္ စစ္ေဆးခ်က္ စာေမးပဲြမ်ားကို ေအာင္ျမင္၊ လက္မွတ္ရလာေသာ မင္းသား အဖို႔ ဘုရင္လုပ္ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ၿပီး ႏွလံုးရည္ေရာ၊ လက္ရံုးရည္ပါ ျပည့္၀ၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ယခုျမန္မာ႔ လက္ေဝွ႔ပညာ၊ ဗန္တို၊ ဗန္ရွည္ပညာ၊ တုတ္ပီး ဓါးပီး အတတ္ပညာ အစရွိေသာ ပညာရပ္ေတြဟာ ပဲြေက်ာင္းေတြမွ ဆင္း သက္ လာေသာ ပညာရပ္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။
ထိုပညာရပ္ေတြ ျမန္မာ့ အ႒ာရသ ၁၈ ရပ္ပညာကို ပဲြေက်ာင္းေတြက စတင္ခဲ႔တာပါ။ ပဲြေက်ာင္းေတြဟာ ပုဂံေခတ္ ကာလမွ စ၍ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ လက္ထက္ အထိ ျမန္မာ့ သမိုင္းမွာ အေရးပါခဲ႔ၾကပါတယ္။ ပုဂံ အေနာ္ရထာမင္း မတုိင္မီ ယခင္ မင္းမ်ား လက္ထက္တြင္ ေထရ၀ါဒ က်င္႔သုံး ေသာ အရည၀ါသီ ရဟန္းမ်ား  ေလာကီ ကိစၥကုိသာ က်င္႔ သုံးသည္႕ဂါမ၀ါသီ ပြဲေက်ာင္းရဟန္း မ်ား ရွိေနႏွင္႔ၿပီးျဖစ္သည္။ 

ထုိပြဲေက်ာင္း ဆရာႀကီး မ်ားထံတြင္ ေလာကီေရးရာ အတတ္ပညာမ်ား လုိလားၾကကုန္ ေသာလူမ်ားသည္ ပြဲတမွ် စည္ကားစြာ ၀င္ထြက္သြားလာ သင္ယူၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ပင္ "ပဲြေက်ာင္း"ဟု သမုတ္ ျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ ပြဲေက်ာင္းဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား ႏွင္႔ အတူ ပြဲေက်ာင္း ပညာ ၊ သုိင္း ၊ လက္ေ၀ွ႔ ၊ လင္္ပန္း ၊ နပမ္း စသည္႔ ပညာရပ္မ်ားသည္ ယေန႔တုိင္ေအာင္ပင္ အခ်ိဳ႕ေသာအရပ္ေဒသမ်ားတြင္ ရိွေနဆဲ ပင္ျဖစ္ပါသည္။ 








ထို႔ေနာက္ ေလာကီေရးရာႏွင္႔ ဆက္ႏြယ္လာမည္ကို စိုးရိမ္ေသာေၾကာင့္ ပဲြေက်ာင္း ဘုန္းႀကီးမ်ားသည္ ရေသ႔ဝတ္ အသြင္ျဖင့္ ေျပာင္းလဲကာ သာသနာျပင္ပမွ အမ်ဳိးေကာင္းသား ျမန္မာ လူစြမ္းေကာင္းမ်ားကို  ဆက္ လက္ ေမြးထုတ္ေပးခဲ႔ပါတယ္။
ပဲြေက်ာင္းမ်ားသည္ ျမန္မာနိဳင္ငံ ၏ ကာကြယ္ေရးကို မည္ကဲ႔သို႔ အက်ဳိးျပဳသလဲ ဆိုပါလွ်င္ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ (၁၂၄၇-ခု၊ ခရာဇ္ႏွစ္-၁၈၈၅-ခုႏွစ္) မွ စ၍ ကုိလုိနီ နယ္ခ်ဲ႕ ကုလားျဖဴမ်ားအား တြန္းလွန္ရာမွ စစ္ကဲႀကီး င၀ုိင္း (ဦး၀ိုင္း) ရေသ႔ဘြဲ႔ ဦးပ႑ိ၊ ရွမ္းတုိိင္းရင္းသား အမည္ခံ စပ္ခြန္၀ုိင္းမွ တစ္ဆင္႔ မြန္ျပည္နယ္ ဘီးလင္း ေဒ သ မွ သုိင္းဆရာႀကီး ဆရာၿမိဳင္၊ ၎၏ သားမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ဆရာႀကီး ဦးပြား(ခ) ဦးပြ၊ ဆရာေအး၊ တပည့္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ဆရာႀကီး ဦးေန၀င္း ၊ ဆရာႀကီး ဦးေရႊ၀င္း ၊ ဆရာဦးထြန္းျမင္႔ ၊ ဆရာဦးေငြေဖ စသည္ တုိ႔အား နန္းတြင္း နန္းစဥ္သုံး တစ္ေယာက္ႏွင္႔ အမ်ားဓားတစ္လက္၀ုိင္းထြက္ ပညာနွင္႔ လက္ေရး ပညာ၊ အလတ္ပုိင္း (သုိ႔ ) အူေပါက္ပညာ တုိ႔ကုိ ဆင္႔ပြြား သင္ၾကား ျပန္႔ပြား ေစခဲ႔ပါသည္။ 









အဆုိပါ နန္းစဥ္သုံး တစ္ေယာက္ႏွင္႔ အမ်ား ဓားတစ္လက္ ၀ုိိိင္းထြက္ ပညာ သည္ ယေန႔တုိိင္ ရွင္သန္ ျပန္႔ ပြားဆဲပင္ျဖစ္ပါသည္။ နယ္ခ်ဲ႕ အဂၤလိပ္ကို ေတာ္လွန္ရန္ သိုင္းသမား အေက်ာ္အေမာ္မ်ားကိုလည္း ေမြး ထုတ္ေပး၍ သစၥာရည္ တိုက္ကာ မိမိတတ္ေသာ ပညာႏွင့္ အမ်ဳိးဘာသာကို ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ကတိခံရပါ သည္။
ပဲြေက်ာင္း ဆိုတာ ယခုေခတ္ႏွင့္ ၾကည့္ပါလွ်င္ ေယာက္်ားေကာင္းမ်ားကို ေမြးထုတ္ေပးေသာ DSA ေက်ာင္းႏွင့္ အလားသ႑ာန္ တူလွပါေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ယခု Facebook တြင္ ျပန္ႏွံ႔ေနေသာ သိုင္းပညာ သင္ေပးေနသည္ ရေသ့ မ်ားသည္ သာသနာႏွင့္ မည္သိုမွ် မသက္ဆိုင္ပဲ ေလာကီေရးရာ အတြက္ ေရွးယခင္ ပဲြေက်ာင္းမ်ား ကဲ႔သို႔ အ႒ာရသ ပညာမ်ား သင္ေပးေနျခင္းျဖစ္သည္ကို သတိျပဳသိေစခ်င္ပါသည္။ ထိုေက်ာင္းမ်ားသည္ ေရွးယခင္ အဆက္ဆက္မ်ားမွ ရွိခဲ႔သည့္ေက်ာင္းမ်ား ျဖစ္သည့္ အျပင္ ရေသ႔ဝတ္ႀကီးမ်ားသည္ ေခတ္အဆက္ သိုင္းပညာ သင္ၾကားေပး၍ ျမန္ မာေျမကို ကာကြယ္လာသူမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။
အရာရာ ခ်င့္ခ်ိန္သင့္ပါသည္။ မိမိ အမွားေၾကာင့္ ကရင္ျပည္နယ္တြင္ အမ်ဳိးေကာင္းသား အမ်ဳိးေကာင္းသမီးမ်ားကို ကိုယ္လံုပညာ သင္ၾကားေပးေနေသာ ပဲြေက်ာင္း ကဲ႔သို႔ေသာ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာကို ကြ်န္ဳပ္ မလိုလားေပ။

သိုက္ဖြား
Thaik Bwer

******************************************************************


ဤ အဖြဲ့ကုိ တလကူးဘာသာ လုိ့ေခၚၾကတယ္။ (ဦးဇင္းတုိ့ အေခၚေပါ့)
သူတုိ့ရဲ့ အယူအဆ တစ္မ်ိဳးမွာ အိမ္ေမြး တိရိစၧာန္ အသားကုိ စားလုိ ့လုံးဝ မရပါဘူး။ ျပီးေတာ့…

အမ်ိဳးသမီးသည္ အိမ္ေထာင္ မက်မခ်င္း အျဖဴ ေရာင္ သင္းတုိင္ေခၚ အျဖဴေရာင္ ဝတ္ဝမ္းကုိ သာဝတ္ဆင္ရပါသည္။

သၾကၤန္ ဟု ဆုိအပ္ေသာ ေရေလာင္းေသာ ဓေလ့ လဲ ရွိ၏။ ဦးဇင္း တုိ့ သၾကၤန္ထက္ ႏွစ္လေစာ၏။
အပ်ိဳ လူပ်ိဳ အခ်င္းခ်င္းသာ ေရေလာင္းခြင့္ရွိ၏။

ထူဆန္းေသာ အရာမွာ သူတုိ့ ဘာသာေရးေခါင္း ေဆာင္မ်ားသည္ သကၤန္းေရာင္ကုိ ဝတ္ဆင္ၾက
ၿခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ အမည္ခံထားၿခင္းမရွိပါ။

ဒါေၾကာင့္…
သကၤန္းေရာင္ကုိ ျမင္တုိင္း  ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္း ေတာ္မ်ားဟု မသတ္မွတ္ၾကရန္ အေရးႀကီးပါသည္။
၄င္း ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ ကုိးကြယ္ၾကေသာ ရြာမ်ား…
၁။ အတြင္းကြင္းကေလး ( ျမဝတီ/ကရင္)
၂။ အျပင္ကြင္းကေလး (ျမဝတီ/ကရင္)
၃။ က်ိဳက္ဒုံျမိဳနယ္မွ ရြာအခ်ိဳ့ (ၾကာအင္ဆိပ္ႀကီးျမိဳ့နယ္ ခြဲ)
၄။အတြင္းမဲကနယ္ (ျမဝတီ) တုိ့ျဖစ္သည္။


အရွင္ ကဝိႏၵာ သိရိ 

Comments

Popular posts from this blog

ရာသီဖြား အေဟာ - မဟာဘုတ္ ေဗဒင္ပညာ

Laptop တစ္လုံး ဝယ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္

ကမ္းေဇာ္ဆီ ႏွင့္ ကင္ဆာ ေရာဂါ

အဘဆရာၾကီး မင္းသိခၤ ေၿပာျပတဲ့ ဂဏန္းေဗဒင္

ဒီလို နိမိတ္ေတြ ျမင္ရင္ မေကာင္းဘူး

အမ်ိဳးသား အဂၤါ ေယာင္ရမ္းျခင္း (သို႔) ေဘာက်ျခင္း အတြက္ တန္ဖိုး ရွိတဲ့ ေဆးနည္း

အိပ္မက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ အသားလႈပ္ နိမိတ္

တဏွာစိတ္ေတြ ထိန္းလို႔ မရေအာင္ျဖစ္ေနတဲ့ အပ်ိဳေဖာ္၀င္စ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္

အိမ္​ ႏွင္႔ ေလာကီပညာ

ကြမ္​းယာဆိုင္​ ​ေရာင္​း​ေကာင္​းျခင္​းရဲ႕ လ်ွဳိ႕ဝွက္​ခ်က္

 
365myanmar.com - Myanmar Online Shopping Mall