ျမန္မာ ဆိုတဲ႔ ေဝါဟာရ


ျမန္မာ ဟူသည္ . . . . .

ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဟာ ျမန္မာ ဆိုတဲ႔ အမည္နာမ ကို ဘယ္အခ်ိန္က ခံယူူ ခဲ႔ၿပီး ဘယ္သူေတြက အသိ အမွတ္ျပဳ ေခၚေဝၚ ခဲ႔ၾကပါသလဲ . . . ?


ျမန္မာ ဆိုတဲ႔ ေဝါဟာရ ဟာ ျမန္မာ လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ စ႐ိုက္သဘာဝ ဝိေသသ လကၡဏာ ကို ေဖာ္ျပတဲ႔ေဝါ ဟာရ ဟုတ္ မဟုတ္ သိ႐ွိဖို႔ အဲဒီေဝါဟာရ ရဲ႕ အရင္းအျမစ္ နဲ႔ ဘယ္အေၾကာင္းေတြေၾကာင္႔ ျမန္မာ လူမ်ိဳး ဆိုၿပီး ျဖစ္ေပၚလာရတယ္ဆိုတာကို _


ျမန္မာ ဆိုတဲ႔ ေဝါဟာရ ကို အဦး အစ အေစာဆံုး အမွတ္အသားအေနနဲ႔ ေတြ႕႐ွိရတာ ကေတာ႔ သကၠရာဇ္ ၄၅၂ ပုဂံေခတ္ ခရစ္ႏွစ္ ( AD 1190 ) ျပည့္ႏွစ္ အမတ္ႀကီး #သိဃၤသူ ေရးထိုး ခဲ႔တဲ႔ ပုဂံၿမိဳ႕ေတာင္ဂူနီေက်ာက္စာ မွာ စတင္ေတြ႕႐ွိရတယ္လို႔ သုေတသီ တို႔က ဆိုပါတယ္ ။


အဲဒီေက်ာက္စာမွာ ျမန္မာ ဆိုတဲ႔ ေဝါဟာရ ကို အထင္အ႐ွား ေရးထိုးထားတာကို အခုထိ ပုဂံၿမိဳ႕ ယဥ္ေက်းမွဳျပတိုက္အတြင္းမွာ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္ ။


အဲဒီေက်ာက္စာ သကၠရာဇ္ထက္ ႏွစ္ ၉၀ ေလာက္ ေစာတဲ႔ က်န္စစ္သား မင္းႀကီးရဲ႕ နန္းတည္ မြန္ေက်ာက္စာ ( AD 1102 ) မွာ ျမန္မာကို "မိရမာ" လို႔ ေရးထိုးထားလို႔ ( AD 1342 ) မွာ ၿမန္မာေက်ာက္စာ မွာ "ၿမံမာ" လို႔ ေရးထိုး ထားတာကို ေတြ႕ရၿပီး ေနာက္ပိုင္း ေက်ာက္စာေတြနဲ႔ မင္စာေတြမွာေတာ႔ ၿမံမာ ၊ ျမန္မာ ( ဒါမွမဟုတ္ ) ျမမၼာလို႔ ေရးထိုးလာၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္ ။


ျမန္မာ႔ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံျဖစ္တဲ႔ ေ႐ွးတ႐ုတ္ ရာဇဝင္ မွတ္တမ္းေတြမွာ ေ႐ွးအခါတုန္းက ျမန္မာႏိုင္ငံ ကို #ေစာပိုး လို႔ ေခၚဆိုၾကေၾကာင္း ၊ တ႐ုတ္ ဟန္မင္းမ်ားလက္ထက္ ( BC 202 မွ AD 263 ) မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို #ဘန္ လို႔ ေခၚဆိုၿပီး ၊ 

တ႐ုတ္ တန္မင္းမ်ား လက္ထက္ ( AD 618 - 907 ) မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို #ပိေယာ ( ပ်ဴ ) လို႔ ေခၚဆိုခဲ႔ၾကေၾကာင္း ၊ ဆြန္မင္းမ်ား လက္ထက္ ( AD 960 ) ခန္႔မွာ #မိယင္ လို႔ ေခၚဆိုခဲ႔ၾကေၾကာင္း ၊ အဲဒီမင္းေတြလက္ထက္က မိယင္ ( ပ်ဴ ) ေတြဟာ တ႐ုတ္တို႔နဲ႔ ဆက္ဆံကူးသန္း သြားလာမွဳေတြ စတင္ ျပဳလုပ္ခဲ႔ၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။ 

အဲဒီ မိယင္ ( ပ်ဴ ) ဆိုတာဟာ ျမန္မာ ဆိုတဲ႔ အမည္ကို တ႐ုတ္ အသံနဲ႔ အဖ်ားဆြတ္ ေခၚဆို ေရးမွတ္ထာ ျဖစ္လိမ္႔မယ္လို႔ သုေတသီေတြက ယူဆၾကပါတယ္ ။



တစ္နည္းေျပာရရင္ တ႐ုတ္မင္းေတြက ( AD 618 - 907 ) ခုႏွစ္အထိ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႐ွိတဲ႔ လူမ်ိဳးျဖစ္တဲ႔ ပ်ဴလူမ်ိဳး ကိုသာ အသိအမွတ္ ျပဳခဲ႔ၿပီး ျမန္မာ လို႔ ထင္ေပၚျခင္း ႐ွိဟန္ မတူေသးဘဲ ျမန္မာ လို႔ အသိအမွတ္ျပဳလာတာ ( AD 960 ) ခုႏွစ္ေလာက္ကမွ အစျပဳတယ္လို႔ သုေတသီေတြက ယူဆၾကပါတယ္ ။





ျမန္မာ ဆိုတဲ႔ အေရး အသားေတြကို ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၇၃၇ ခုႏွစ္ ( 1375 ) မွာ "ဒါန သီလ ေန႔ည မယြင္း အလ်ဥ္ေခါင္၍ ရဟန္းပုံနား ၊ မိန္းမ ေယာက္်ား ၊ သူအမ်ားကိုယ္ ၊ အစီးအပြား ၊ ခ်မ္းသာကို ႐ွာေပးတတ္စြာေသာ ျမန္မာျပည္သူ အလံုး ကုန္ေအာင္ စံုလိုင္အခိုင္ ရသည္ျဖစ္၍ . . ." စတဲ႔ အေရးအသား မ်ိဳးကို ေတြ႕လာရပါတယ္ ။

ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၈၄၇ ခုႏွစ္ ( 1485 ) အင္းဝေခတ္မွာ ေရးထိုးခဲ႔တဲ႔ စစ္ကိုင္း ရတနာေစတီ ေက်ာက္စာ မွာ .............
"ဧရာပန္းေရာင္ ၊ ေပါင္းေလာင္း ခ်င္းတြင္း ၊ ျမစ္ေလးစင္းအခံက ၫႊတ္မွ်ေနေသာ ေၾကည္ေတာင္ဖ်င္မွ် ျမန္မာျပည္ . . ." လို႔ ေရးထိုးခဲ႔တာကို ေတြ႕ရပါတယ္ ။


ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၈၇၁ ခုႏွစ္ ( 1509 ) မွာ ေရးထိုး ခဲ႔တဲ႔ အင္းဝေခတ္ ရတနာ ဗိမၼာန္ေက်ာက္စာမွာ _
"ေျမာက္တစ္လႊားက သုနာဗရႏၲ ၊ ေတာင္ဘက္က တမၸဒီပမည္ေသာ တိုင္းႏွစ္တိုင္းကို ၊ ၾကပ္တိုင္းဖံုးအုပ္ ၊ အာဏာခ်ဳပ္လ်က္ ၊ ပက္ထုပ္႐ိုက္ရာ သာသနလတည္ ျမန္မာျပည္ . . ." လို႔ ေရးထိုးခဲ႔ေၾကာင္း သိရပါ တယ္ ။




ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ( ၇၃၀ မွ ၉၄၀ ) ေလာက္အထိ စစ္ကိုင္း ၊ ပင္းယ ၊ အင္းဝေခတ္တစ္ေလွ်ာက္ ေက်ာက္စာေတြမွာ ၿမိမာ လို႔ ေတြ႕ရသလို အဲဒီေခတ္ ေရးသားခဲ႔တဲ႔ ေက်ာက္စာ ၊ မင္စာေတြမွာ ျမန္မာ ၊ ၿမံမာ ၊ ျမမၼာလို႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေရးထိုးခဲ႔ၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္ ။


ေ႐ွးေဟာင္း ပ်ဴ ၊ ျမန္မာ ၊ မြန္ေက်ာက္စာေတြမွာ ပုဂံ ၊ ပင္းယ ၊ အင္းဝေခတ္ တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ ျမန္မာ ၊ ၿမံမာ ၊ ျမမၼာလို႔ ျမန္မာအသံထြက္အမွန္ ေရးသားခဲ႔ၾကတာကို အခိုင္အမာ ေတြ႕ရပါတယ္ ။


အင္းဝေခတ္မွာ ျမန္မာ ဆိုတဲ႔ ေဝါဟာရကို အထင္အ႐ွား အသံုးျပဳၾကရာမွာ ခရစ္ႏွစ္ ( 1526 ) ခုႏွစ္ ၊ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၈၈၈ ခုႏွစ္ [ ဂငယ္သံုးခု ဥသွ်စ္ထု ] မွာ ရဟန္းစာဆိုေက်ာ္ ႐ွင္မဟာရ႒သာရ ေရးဖြဲ႕ခဲ႔တဲ႔ စတုဓမၼသာရကိုးခန္းပ်ိဳ႕မွာ _


"လြဲကာလည္းျပဳ ၊ ျမန္မာမွဳျဖင္႔ ၊ ယခုလူတြင္ ၊ သိၾကားထင္သား . . ." လို႔ ဖြဲ႕ဆိုေရးသားမွဳမ်ိဳးကို ေတြ႕ရပါတယ္ ။


ဒါ႔အျပင္ ခရစ္ႏွစ္ ( 1542 ) ခုႏွစ္ ၊ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၉၀၄ ခုႏွစ္က ရဟန္းစာဆို ႐ွင္အဂၢသမာဓိက ဘံုခန္း ကို စပ္ဆိုခဲ႔ရာမွာ _


"ေတဇာေျခာင္းေျခာင္း ၊ ပြဲတိုင္းေကာင္းက ၊ ေသာင္းေသာင္းေက်ာ္လွိဳက္ ၊ ျမန္မာ႔တိုက္ဝယ္ . . ." လို႔ ေရးဖြဲ႕ခဲ႔တာကို မွတ္သားရပါတယ္ ။


အင္းဝေခတ္ေနာက္ပိုင္း ခရစ္ႏွစ္ ( 1769 ) ခုႏွစ္ ၊ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၁၃၁ ခုႏွစ္မွာ ဒုတိယ ေက်ာ္ေအာင္စံထားဆရာေတာ္ ျပဳစုေတာ္မူခဲ႔တဲ႔ #ေဝါဟာရတၴပကာသနီ _


"ျမန္မာဟူေသာ ေဝါဟာရသည္ ျမန္သည္ ၊ မာသည္ ဟူေသာ အေၾကာင္း ဂုဏ္ကို စြဲ၍ ျမန္မာ ဟူေသာ ဆိုမိန္႔ျခင္းျဖစ္၏ ဟူေသာ စကားေဟာာင္းကိုေထာက္လွ်င္ နသတ္ ေရးသင္႔သည္ျဖစ္၏ . . ." လို႔ ျပဆိုထားပါတယ္ ။



အဲဒီမွာ ျမန္မာ ဆိုတဲ႔ ေဝါဟာရ ကို စာေဟာင္း လို႔ ျပဆို ရာမွာ ျမန္မာ ဆိုတဲ႔ ေဝါဟာရဟာ ေ႐ွးကာလ ကတည္းက အသံုးျပဳခဲ႔တဲ႔ စကားျဖစ္ေၾကာင္း ျပဆိုျခင္းျဖစ္ထာကို သိမွတ္ရပါတယ္ ။


မႏၲေလး ရတနာပံုေခတ္ေႏွာင္းမွာ ထုတ္ေဝခဲ႔တဲ႔ ဦးေမာင္ေမာင္တင္ ျပဳစုတဲ႔ #ေ႐ႊနန္းသံုးေဝါဟာရအဘိဓာန္ မွာ ျမန္မာလို႔ ေခၚရျခင္းအေၾကာင္းကို ဒီလိုဖြင္႔ဆိုထားပါတယ္ ။


"ျမန္သည္ ၊ မာသည္ဟူေသာ အေၾကာင္းကိုစြဲ၍ ျမန္မာဟု ေခၚေဝၚ၏ဟု ရတနာပူရ ဘဝျပည့္႐ွင္ ဟံသာဝတီမင္းတရားႀကီး လက္ထက္ေတာ္ ထိုမင္းတရားႀကီး ကိုးကြယ္ေတာ္မူေသာ ဒုတိယ ေက်ာ္ေအာင္စံထားဆရာေတာ္ ျပဳစုသည့္ ေဝါဟာရ႒ပကာသနီက်မ္းတြင္ လာသည္ . . ." လို႔ ျပဆိုထားပါတယ္ ။


ျမန္မာ ဆိုတဲ႔ ေဝါဟာရရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို ျမန္မာ အဘိဓာန္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ အတြဲ ( ၃ ) မွာ ဒီလို ဖြင္႔ဆို ထားျပန္ပါတယ္ ။


"ျမန္မာ = ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏွစ္ကာလ ႐ွည္စြာ အစဥ္အဆက္ ပ်ံ႕ႏွံ႔စြာ အတူတစ္ကြ ေနထိုင္ခဲ႔ေသာ တိုင္းရင္္းသာလူမ်ိဳး . . ." အဲဒီလို ဖြင္႔ျပထားပါတယ္ ။


ျမန္မာ လူမ်ိဳးတိုင္းဟာ မိမိ တို႔ရဲ႕ ဇာတိ ဇာစ္ျမစ္ သမိုင္းေၾကာင္းကို သိ႐ွိေစဖို႔ ေ႐ွးဦးျမန္မာ လူမ်ိဳးႀကီးေတြျဖစ္ တဲ႔ ပ်ဴလူမ်ိဳး နဲ႔ ပ်ဴႏိုင္ငံ အေၾကာင္္းကို သံခိပ္ အေနနဲ႔ ေဖာ္ျပလိုက္ရပါတယ္ ။

Harry
ခ်မ္းေျမ့ရိပ္ညိမ္

Comments

Popular posts from this blog

ရာသီဖြား အေဟာ - မဟာဘုတ္ ေဗဒင္ပညာ

Laptop တစ္လုံး ဝယ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္

ဒီလို နိမိတ္ေတြ ျမင္ရင္ မေကာင္းဘူး

ကမ္းေဇာ္ဆီ ႏွင့္ ကင္ဆာ ေရာဂါ

အိပ္မက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ အသားလႈပ္ နိမိတ္

အဘဆရာၾကီး မင္းသိခၤ ေၿပာျပတဲ့ ဂဏန္းေဗဒင္

အမ်ိဳးသား အဂၤါ ေယာင္ရမ္းျခင္း (သို႔) ေဘာက်ျခင္း အတြက္ တန္ဖိုး ရွိတဲ့ ေဆးနည္း

တဏွာစိတ္ေတြ ထိန္းလို႔ မရေအာင္ျဖစ္ေနတဲ့ အပ်ိဳေဖာ္၀င္စ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္

လူအမ်ား သိၾကသည့္ ခုႏွစ္စဥ္ၾကယ္

အိမ္​ ႏွင္႔ ေလာကီပညာ

 
365myanmar.com - Myanmar Online Shopping Mall